Nytt arbete bye bye a-kassan!

Nu var första veckan gjord på nya jobbet och allt känns underbart :) A-kassan som ställt till med så mycket jävelskap för mig under tiden som arbetssökande kan *go to hell*.


Fick jobb på Örsjö belysning som ligger typ mindre än 1 km från min lägenhet, PERFEKT!
Här är jag numer lamp-monterare, vilket är super kul! Känner att jag kanske borde skämmas lite eftersom jag verkligen älskar jobbet och dessutom får betalt för det haha :) Jag tittar typ aldrig mer på klockan för att se när jag får sluta, utan de andra på monteringen har till och med fått säga tuill mig vid 16.00 att jag får sluta för att det är dags att gå hem. Då tycker jag att det är roligt när jag inte ens märker att jag är den sista kvar och fortfarande håller på att pilla och skruva i lamphusen haha.


Mitt "nya" färdmedel, de säger att man aldrig glömmer bort hur man cyklar men det vet i fan det var jävligt skakigt...får jag skylla på pyspunkan och slasket jag körde i???

Förutom att jag älskar själva arbetet så har jag upptäckt tre andra saker som lägger till arbetet på plus sidan: jag kan åka hem på lunchen skönt och avslappnande så arbetsdagen blir mindre lång, jag slipper köra bil till jobbet så jag sparar massa bensin (de pengarna kan användas till roligare saker) och på fredagar slutar vi 13.00 för att vi arbetar in resterande timma under resten av veckan, skönt att få längre helg :)


Vad var det nu de hette?

Det enda negativa jag har att säga om mitt nya jobb är att jag har så himla svårt att lära mig nya namn. Men det har gått relativt bra efter en veckas tjuvlyssning när de pratar med och om varandra har jag lyckts memorera de flestas namn tror att det är typ 5-6 st till som jag inte vet namnen på men av ett 20-tal anställda tycker jag att det är acceptabelt? Det är ju inte precis så man vill fråga de anställda typ 3 ggr /dag : "vad var det nu du hette igen?" Jag vet jag är nyanställd och de förväntar sig säkert inte att jag ska veta vad alla heter på en gång men det känns ändå pinsamt. Vi får väl se hur många jag kommer ihåg på måndag när jag ska tillbaka :)


Ser pricker i sömnen...

Nu ska jag sätta mig och spela Band Hero som min älskling köpt till mig (NÄ DÅ JAG HAR INTE ALLS SUTTIT MED DET HELA DAGEN) jag kommer antagligen spela trummor i sömnen till älsklingens stora förtret hahaha.

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: linda

Intressant blogg! Lagd till favoriterna.

2011-03-21 @ 21:43:16
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: linda

Hellre en blogg som skriver då och då när de har lust än de som skriver varje dag ointressanta inlägg.

2011-04-01 @ 00:13:54
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0