Mycket godis blir det...

Idag har varit fullt upp, steg upp vid 8 och bakade julbröd (tar ca 2timmar att göra). Diska efter all bakning, av någon konstig anledning blir det totalt kaos i köket när jag varit igång... sen ivåg i skogen med Calypso så hon fick springa av sig. Björn och jag och Calypso åkte sen till mamma där Björn skulle arbeta på en ny skål-hylla till Calypso då den hon redan har är för långt ner för henne att äta från. den nuvarande är ju typ 20cm från golvet och den vi bygger på nu ska komma upp 60cm från golvet så hon slipper att böja sig ner och äta (Kanske skulle ha tänkt på det innan jag skaffade mig en Grand Danois?)

Men men, medan gubben snickrade för fullt satta jag igång och bakade julgodis med Syrran medan mamma passade hennes lilla flicka Alva. Efter typ 5 timmar var jag äntligen färdig, det tar fasen längre tid än man tror när man ska göra julgodis, synd bara att jag kokade kolan för kort tid, den stelnade aldrig så får göra en ny omgång om jag hinner och orkar innan jul.


Jag lärväl drömma om godiset inatt efter allt stökande, men det är en yrkesskada man får ta när man är en föredetta bagare som blev lampmontör...haha Synd att jag inte kan äta det bara.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0