Snö är bättre än regn!!!!

My god va jag uppdaterar bloggen ofta... måste nästan vara rekord.
Snöovädret är här (äntligen), det har regnat konstant i typ en vecka nu och det är typ översvämning i hela Örsjö. Värderflickorna på 4:an har lovat att det ska övergå i snö ungefär lika länge utan någon framgång, men NU ÄNTLIGEN har det börja snöa istället för att regna! Raggsockor på och julmusik fram! Började dagen med skogspromenad med Calypso och älsklingen i SPÖREGN (kunde ha skitit i att duscha och bara tagit med shampot i skogen och travat runt så hade man sparat på vatten...) kom hem dyngsura alla tre och lassade av alla kläderna och hängde upp dem på allt som gick...30 min senare var det vattenpölar överallt i lgh så nu ligger det handdukar överallt... men nu har det iaf börjat snöa istället så något kan torka?


Var hos mamma och försökte övertyga Emmelies dotter Alva att hon kan dricka ur nappflaskan, efter diverse utbrott som gjort Alva tårögd och högröd lyckades jag mata henne. Jag ska passa henne imon när Emmelie ska ut och handla julklappar så då är det rätt bra om Alva kan stå ut med mat i nappflaska. Annars går det hur bra som helst att passa henne, så fort jag håller i henne så somnar hon typ så det är väl bra haha. Calypso är väldigt avundsjuk bara, "varför ska matte hålla på och gulla med den där lilla saken när jag står här och är söt?" Björn får väl kela med Calypso så det blir rättvist mot "ungarna".


Min sötis!


Nu ska jag försöka knuffa undan en sittplats till mig i soffan (Calypso ligger utbredd och snarkar där) och titta på "halv åtta hos mig" älskar det programmet, Helge Skog ÄGER!!!!!

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0