Vart tog XP systemen vägen?

Jaha då åkte man på att köpa en ny dator :( Min gamla dator som har vasrit på strejk det senaste året och bara motvilligt fungerat då och då har nu "gått hädan". Det började med att den låste sig hela tiden sen skulle jag försöka rädda den genom att formatera om den då blev den sur och bestämmde sig att " nä nu tänker jag sluta fungera någonsin igen"... allt som hände var att bluescreen kom upp hela tiden när man startade datorn och sa att det var systemfel och en jävla massa koder. Björn kollade upp felet på nätet och fixade det...trodde vi. Allt så bra ut och inloggningssidan dök upp men den krävde ett lösenord som vi inte hade...så nej den fungerade INTE. Kollade vad det skulle kosta att lämna in min snart 7 år gammla dator och fick höra att det skulle kosta över 1500kr. NEJ jag betalar inte 1500kr för en gammal dator som i princip är slut iaf. Och det var ju inte som om att jag hade något viktigt på den innan eftersom de som "lagade" den förra gången (NONNES) brände sönder min hårddisk och tvingade mig köpa en bagagnad så allt försvann. Jävla NONNEs KAN TA SIG I RÖVEN! jag är fortfarande förbannad för att de pajjade min dator och inte ens erbjöd sig att betala för det de själva hade tagit sönder grrr...

Aja.. Åkte raka vägen till NetOnNet för att hitta en ny dator. vad får jag höra då "Nä XP system finns inte längre om man inte köper en begagnad dator med det systemet eller beställer hem XP systemet från microsoft och formatera om en dator själv" Med tanke på vad som hände sist jag försökte just formatera datorn som jag skrev ovanför så kännde jag NEJ jag kan inte göra det själv, och jag tänker fasen inte köpa en begagnad dator om jag nu ändå måste köpa en ny... Så jag fick ta en dator med Windows 7 fast att jag egentligen är emot den smörjan. "alla laptops levereras med Windows 7 nu" hette det visst. Jävla skit, vad är det för fel på XP?! Jag älskar XP har alltid använt det och det fungerar ju typ med allt...jag vet jag börjar låta som en gammal kärring "det var bättre förr" men jag kan väl bara erkänna att jag hatar att ändra på saker när de fortfarande fungerar. Så här har man suttit snart i två veckor med den nya datorn och försökt att lista ut hur fan win-7 fungerar och är inte ett dugg klokare. Jag kan bara konstatera jag vill leva i stenåldern med mitt kära XP...

Bye bye från xp-tönten

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0