Vid hägerns skarpa skri

Nu har jag äntligen läst färdigt min bok av Lian Hearn "Vid hägerns skarpa skri", jag blir faktiskt lite förälskad i böckerna bara av de fina titlarna på dem :)


(Del 4)
Den var super bra som alla de föregående böckerna i samma serie (är totalt 5 böcker). Detta är ju sista delen om Takeo Otori, men det finns en bok till den jag ska läsa nu som är sista boken men handlingen utspelar sig innan alla de andra böckerna (en så kallad "prequel") och handlar om Shigeru Otori (Takeos adoptivfar).


(Del 5) Boken heter "Och himlens vida väv" och vad jag har hört är den en förklaring till hur det blir som det blir i de andra böckerna och ska få en att vilja läsa om de andra böckerna igen bara för att allt får en annan mening :) låter spännande tycker jag :)

Här är bilder även på de andra böckerna:

Del 1: "Över näktergalens golv"
Del 2: "På kudde av gräs"
Del 3: "Under lysande måne"

Jag rekomenderar starkt dessa böcker, jag menar till och med Molly gillar dem och hon HATAR böcker haha.. (puss och gnag i knät på dig älsklig :P)

Idag blev det min berömda thainudlar med biff och grönsaker till lunch..mumsigt värre! Och nyttigt! bara 4 points enligt viktväktarnas räknesätt :) och då är det en STOR portion :) tänkte att jag skulle klämma i mig pizza ikväll innan fotbollen så då får man ju försöka att inte äta något som är allt för fett till lunch XD Längtar till ikväll :)


Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Leia

Gott gott med thaimat.

2009-09-04 @ 13:30:23
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Tacktack för de fina orden :D jätte kul och höra. påtal om fler inlägg så håller jag på med yttligare en lista, så det är på gång :D håll ögon och öron öppna :D

2009-09-04 @ 13:45:01
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir så förbannad.visst,detta handlar inte just om ditt inlägg...

Men att Kissie sitter och skriver en MASSA kränkaden saker till allt och alla

på sin patetiska blogg är någonting som flera inte borde respektera.Det dära

betandet är så himla onödigt.Jag läste en blogg för några dagar sedan

som är så jäkal bra!! Den handlar om verkligen vettiga saker.. ( Det är en läsare

som skickar detta ) Hon som skriver den har full upp med bloggen..

Hon gör egna intervjuer med läsare,går själv på intervjuer (pga bloggen ) och har fått mycket uppmärksamhet den senaste tiden tack vare sin blogg ..Denna blogg handlar om Självkänsla och självförtroende . Jag Ville bara tipsa om den,eftersom vi behöver en sån hära blogg.Hon kommer gå om kissie,det är de flera som tror. Hoppas bara de,för de kissie gör är inte okej



bloggen heter ialf http://jjuno.blogg.se

2009-09-05 @ 11:11:46

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0