Vaccinet är inte så genomtänkt.

Jaha, och så var det då kvicksilver i vaccinet mot svininfluensan... Någon mer än jag som tycker att det där vaccinet börjar låta farligare än själva influensan?! Jag menar först går de ut och säger att det inte finns något vaccin, sen säger de att det finns. Sen säger de att de att de ska vaccinera alla, sedna bara de i risk zonen. Sen säger de att vaccinet inte är färdig testat så de vet inte vad det har för biverkningar. Och nu säger de att det är kvicksilver i det... Jag tycker inte att det låter någon vidare. (Länk nedan till artikel om det senaste om vaccinet på aftonbladet)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5750185.ab

Jag har ju som sagt haft svininfluensan och blivit frisk utan några större problem än de man har när man är sjuk annars. Visst jag veta tt det kan bli värre för sådana som ligger i risk-zonen typ de som har dåliga lungor/dåligt immunförsvar. Men ärligt talat så tror jag det är bättre att inte ta vaccinet, med tanke på att ingen verkar veta vad som händer om man tar det (man kanske blir ännu sjukare av det?).

Någon som vill ha en spruta?

En annan dum sak är att, de ska börja med vaccinet i oktober. Men om det redan är här varför börjar de inte nu då, detta får mig bara mer övertygad om att det är något fel på vaccinet... Och så har jag fått reda på att sjukhusen inte ger några ledigt under månaden  Oktober för svininfluensan, de menar att de måste ha alla där om det skulle bryta ut. Men hallå! Vem har sagt att det bara kommer att vara svininfluensa i Oktober, det kan väl lika gärna komma nu eller efter oktober?!

Fick en historia med bild, när jag var sjuk om svininfluensan:
Glöm inte att vaccinera er mot svininfluensan annars blir det så här:

Ha ha ha... så jag antar att jag ser ut så nu XD (eller är det så man blir när man tagit vaccinet? ha ha)

Ska ni vaccinera er? Jag tänker inte göra det...(fast jag har ju haft det då kanske jag är immun?)

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Tilda

sv: Nejmen, så trevligt att du läser min blogg och tycker om den, det värmer verkligen^^ Själv så tycker jag att den suger lite menmen..

Mjo jag är ganska så rädd för det nu men det förvsinner väl med tiden.

2009-09-07 @ 16:10:36
URL: http://tildaaas.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0