Utrensning...

Godmorgon!

Jag städade färdigt igår som jag sa att jag skulle göra. Sen satte jag igång att rensa i min smink låda... fy f_n va skit jag sparat på! Slängde typ hälften av allt smink jag hade och ändå sparade jag på gamla ögonskuggor som *NÄSTAN* är slut... Jag upptäckte att jag typ hade kvar allt smink som jag sparat på mig sen jag började använda smink typ i 6:an... Och vad ska man med alla läppbalsam som man inte använder och som typ är helt uttorkade?! Och så hade jag gamla sminksvampar som var så torra att de smulade sönder...fattar inte att jag inte rensat ur lådan tidigare! Nu kan jag ju till och med stänga lådan haha.

En sån här låda skulle jag behöva, just nu ligger allt ihoptryckt i ett gamalt smyckesskrin..

Har kommit underfund med att jag borde rensa bland nagellacken oxå... det är en hel del som är nästan slut där med men som jag ändå sparar för att jag KANSKE kan använda dem till något... (Tydligen förtränger jag tanken på att man inte kan få ut färgen utan att skruva på korken helt och hållet...:( )

Jag behöver verkligen rensa lacken....



Och nu kom jag på en till sak, varför går inte penseln ända ner i botten på "flaskan"? Detta skulle ju göra att man kunde utnyttja hela innehållet i nagellacket! nej då har de kapat av den så att den är typ en halv cm ovanför botten *när den är på skruvad* men sen försvinner ju typ lika mycket till när man skruvar av den och så kan man ju i princip bara använda halva flaskan med lack. Antagligen har de gjort så för att man ska tvingas köpa nya lack oftare :( Dumt är det iaf, eller hur?!

Ha en bra dag!

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0