Stäng på värmen!!

Godmorgon!

Va kallt det är på morgnarna/kvällarna nu! Nu är det totalt höst...blir faktiskt lite putt :( Och de sätter ju inte på värmen till elementen i lägenheten heller förrän det typ varit 40 minusgrader i två veckor så man håller på att frysa ihjäl! Fast än är det inte så farligt, förra åren satte de inte på värmen förrän i december och då hade jag max 15 plusgrader i lägenheten i en vecka innan vi i huste kunde övertala dem att stänga på värmen :( Tydligen stänger de av värmen på något sett så att det inte går att stänga på elementen (även om man vrider upp elementen på högsta så är de iskalla). Jag tycker att det är för jävligt, jag begär inte att jag ska kunna basta i lägenheten året om, men jag ska väl iaf kunna ha 20 grader varmt på vintern?

Typ så här kallt är det på vintern...innomhus!


Och det är ju en sak att jag fryser ihjäl i lägenheten men min stackars hund då?! Jag menar jag kan ju klä på mig alla mina kläder så att jag blir varm, men det kan ju knappast Calypso. Minns förra året så fick jag lägga en filt över henne och sova på golvet med henne så hon kunde sluta darra... Taskigt tycker jag. Och det kan ju inte vara bra för hyreshuset heller? Jag menar allt måste ju bli fuktigt och så blir det mögel i väggarna, så de kanske borde stänga på värmen nu...

Och om hyresvärdarna inte passar sig så kan man väl snart göra snögubbar inomhus :(



Jag vet att det blev ett surt inlägg men jag tycker faktiskt att det är dåligt av dem att vägra oss värme som enligt kontraktet ingår i hyran :(

Har ni samma problem?

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Molly

Gu vilken fin bild! Lr båda bildenra. Men isprinsessan menar jag i första hand! :D Jätte fin! Längtar till vinter(A) Att gå på sån där julmarknad och det (A).... Och där fick ja stryk! xD haha puss och gnag i knät!

2009-09-16 @ 22:23:46

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0