Underbara älskade

Jag har precis tittat på filmen "Underbara älskade", detta är en svensk film med Mikael Nykvist i en av huvudrollerna. Jag tycker att detta är en väldigt bra film för att vara en svensk, som många redan vet så gillar jag inte svenska filmer så detta är ett bra betyg:)

Filmen handlar om en son och hans pappa som mist sin mamma/fru och bror/son i en bilolycka. Hur de hanterar sorgen och hur de försöker hitta tillbaka till livet och varandra. Lite seg i börja men den tar sig och blir jätte bra och sorglig. Gråt-varning så fram med näsduken!

Jag förstår att den här filmen fick en guldbagge, det är den absolut värd! Både Mikael Nykvist och Anastasios Soulis spelar otroligt bra. Underbar miljö i skärgården där filmen utspelar sig, jag vill oxå bo där!!! Denna film får 5 av 5 pentakel av mig.

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0