Trädgårds kul med Calypso

Igår åkte jag hem från mamma (efter jag hämtat Calypso) tidigare än vanligt. Jag hade tänkt att jag skulle sitta och blogga en stund på kvällen hos mamma (eftersom jag inte har internet hemma hos mig) men det var så fint väder och så var jag rätt trött efter arbetet så jag åkte hem och vilade någon timme eller så sen gick jag och Calypso ut i trädgården vid lägenheten och busade :)

Jag hade ju köpt en ny anka till henne som hon skulle ha och leka med hemma hos mig, så igår tänkte jag att hon äntligen skulle få springa lös i trädgården och leka med den. Jag kollade så ingen var ute först så att inga skulle bli övveraskade och översprungna av min "lilla" Calypso. Sen gick vi ut och började leka, gissa om hon var glad!!

Vi lekte ungefär 15min, sen kom mina grannar ut (eller ja ungarna)... och det gick bra i början de höll sig i ena änden och jag i andra (trädgården är L formad so vi var lite avskärmade). Men sen fick de typ för sig att det var jätte roligt att springa och gömma sig för att se om jag och hunden märkte något så då fick jag koppla Calypso för att prata med dem.

När jag kom fram till busken där de gömde sig så sa jag-"vill ni leka med min hund, så får ni det men om ni är rädda för henne så får ni sluta att springa framför henne för hon tror att ni vill leka då." De fortsätter att göma sig och svarar inte. då fortsätter jag (fortfarande helt lugnt och inte arg)-"Jag vet att ni är där så ni kan väl svara? Jag kommer att ha Calypso lös ett tag till så ni vet, så jag ansvara inte för om hon springer över er om ni fortsätter bara så ni vet det." Jag får fortfarande inget svar så jag går tillbaka till "min" sida och leker ca 15min till innan jag ger upp och går in till mig.

Är det bara jag eller är det inte lustigt att 13-14 åriga pojkar inte ens kan svara när de blir tilltalade? Jag trodde att det var rent hyfs att man gjorde det... och som sagt det var ju inte som om jag var fly förbannad och skulle skälla ut dem och slå dem eller något så vad hade de för anledning till att gömma sig och inte svara?

Jag fattar ingenting, jag är antagligen för "gammal" för att fatta det men jag hade åtminstonde svarat...

Aja, vi fick en halvtimmes roligt iaf, jag ska försöka göra samma sak idag så får vi se hur länge vi kan få ha roligt denna gången..

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0