Torsdag, snart fredag :)

Nu är det torsdag det betyder att fredag inte är långt borta :D På något sett är veckorna inte lika jobbiga nu när True blood går på världens segaste dag (onsdagar), då har man ju något att se fram emot :)


Från gårdagens avsnitt...lite roligt att de är ihop i verkligheten oxå :)

Igår fick jag även mat hos Mamma (hon är så snäll hon). Jag fick Kotlett med ris och brunsås, så blev det över så jag fick en matlåda till idag på jobbet :) Vilken tur jag har som har en så snäll mamma :) Ja, snäll pappa oxå eftersom han sa att han inte ville ha resterna så jag fick dem haha tack pappa!

Mammas brunsås är så god oxå för hon har sin "hemliga" ingrediens äppelmos i... Jag säger "hemliga" ingrediens pga ett tillfälle när jag fortfarande bodde hemma och försökte mig på mammas special rätt stek med klyftpotatis och brunsås...men jag lyckades inge vidare med såsen för mamma hade "glömt" att säga att hon hade äppelmos i den... så den blev ju inte lika god som hennes... så nu mobbar jag henne varje gång hon gör brunsås och frågar om hon ska ha något hemlig i den :P

Lustigt att det kan bli så gott i sås med äppelmos när jag avskyr det annars?? På något sätt försvinner äppelmos smaken och framhäver kryddorna i såsen..


Varför kommer jag alltid in på mat? Kanske för att det är det jag gillar och hatar mest? Det jag gillar, GILLAR jag och det jag hatar, HATAR jag, antar att det är därför :/

Vad gillar ni för mat? Skicka en kommentar med eran favorit rätt :)


Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

surprise!KROPPKAKOR!

2009-09-03 @ 19:59:35

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0