Sovmorgon

Godmorgon! eller ja..godmiddag.. såv länge idag ända till 9.00 faktiskt :) sen gick jag i skogen men Calypso och sjöng på "Bäst att ta sig ett glas" den har inte alls fastnat eller så haha.. Sen kom vi hem och jag duschade så jag är lite fräsh till fotbollen ikväll haha. Det är B-lags match hemma Örsjö mot Emmaboda. Jag och Emmelie ska stå i kiosken, så hoppas på att vi iaf kan få en vinnst med B-laget.

Calypso älskar att springa i skogen :)

Blev ingen film igår, det började en serie på tv 400 igår som jag fastnade vid. Den hette "Miss naked beauty" och handlade om att man ska tycka om sig själv hur man än ser ut. Jag tyckte att detta programmet var jätte bra, de tog upp frågor som varför skyltdockor bara finns i storlek 34-36 och inte i storlek 40-42 som faktiskt är medel storleker på tjejer.

Så de gick runt med nya skylt dockor och försökte få in dem i skyltfönstrerna, mycket roligt haha. Sen så fick alla tjejerna som var med säga och visa vad de tyckte sämst om på sin kropp och det var lustigt för det var tjejer som såg ut som modeller som ändå tyckte att de såg för jävliga ut iaf. Men det visar ju bara att de retucherade bilderna som visas i tidningar och tv gör att alla får komplex. Det är verkligen dags att visa riktiga bilder på riktiga människor!


Ser det här normalt ut tycker ni? Anorexia någon? bilden till höger är med skyltdockor i storlek 40-42, ser inte se bättre ut?!

Såg en artikel om just detta i aftonbladet för ett tag sedan som tog upp just detta för att någon tidning hade tagit en bild på en modell som hade både mage och lår, och de som kommenterat var av blandade känslor. En del tyckte att det var jätte bra, och en del tyckte att det var äckligt. Jag tycker att de som sa att det var äckligt är dumma, de får väl leva i sin fantasivärld där alla är perfekta och är 1.80 lång väger 35kg ovh har bröst som Dolly Parton... Jag föredrar att leva i verkligheten, (visst jag är inte perfekt själv men ärligt talat vem är det?).Under är en länk till artikeln.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5739126.ab


Vad är det för "fel" på henne om jag får fråga? Och det är ju inte som om hon är "fet" hon har ett litet överhäng på magen...men va fan det får väl jag oxå om jag sitter så, ärligt talat de som säger att hon är ful och äcklig kan dra åt...

Vad tycker ni?

Blessed be!
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0