Rånet i Västberga

Vid det här laget har väl nästan alla hört nyheten om helikopter rånet i Västberga. Några personer hade stulit en helikopter och sedan flygit till en värdedepå byggnad och stulit pengar där. De hade landat på taket och tagit sig in i byggnaden för att hissa upp stora mängder pengar för att sedan fly 3 mil söder om sthlm och där dumpa helikoptern. Så vitt jag vet så har ingen en aning om var rånarna är. Hörde oxå ryktet att de satt sprängmedel (eller något som såg ut som en bomb)på polisens helikoptrar för att förhindra dem att komma ifatt dem (Jag vet inte om det är sant men jag har hört ryktet).

Här är en bild som en privatperson tog när rånet ägde rum idag på morgonen.


Och här är bilden på när helikoptern hittades efter att rånarna dumpat den. Jag trodde att sånt här bara hände på film, lite coolt faktiskt att det hände i lilla Sverige haha.


Jag är inte för kriminalitet av någon sort, men är det någon annan än jag som tycker att rånarna är värda en eloge för en väldigt genomtänkt plan(iaf så här långt). Jag menar man måste ju erkänna att det är väldigt kreativt av dem att bara komma på tanken att "Ja, vi snor en helikopter sätter sprängämne (fejk eller riktig) på polisens helikoptrar och flyger och rånar en värdedepå!"... Jag menar det är ju iaf mer värt det än de typerna som rånar en bensinmack ha ha. Jag menar om man nu ska råna någon/något så är det väl mer värt att sitta i fängelse om man har chansen att komma undan med flera miljoner än att sitta i fängelse för att ha snott 5000kr på en mack?

Som sagt jag skulle aldrig göra det, men om jag fick välja skulle jag nog köra på alternativ nr 1.


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0