Nattmacka :)

Molly och jag hade ju filmkväll igår.


Vi såg "Bedtime stories" med Adam Sandler (från "50 first date" och "Click"), , handlar om en kille som berättar sagor för sina syster-barn som blir verkliga dagen efter:) Mycket rolig film, fast den blir lite förutsägbar emellanåt (inte bara för att de brättar vad som ska hända dagne innan utan hela filmen). Denna får 4 av 5 pentakel.


Sen såg vi "The accidental husband" med bla. Uma Thurman (från "Kill bill" och "Pulp fiction"), Colin Firth (från "Stolthet och fördom" och "Love actually") och Jeffrey Dean Morgan (från "P.S. I love you" och "Grey's Anatomy"). Romantisk komedi om en "up-tight" kvinna som är en kärleks-doktor som ska "lösa" allas problem men egentligen förstör för många. När hon sedan förstör en gång för mycket så hackar killen in i hennes register och registrerar att de är gifta... resten får ni se själva :) Mycket rolig och romantisk som lockar till mer än ett skratt :) Denna filmen får 5 av 5 pentakel av mig.


Komedi med bla. Rob Schneider (från "Hot chick" och "Deuce Bigalow" plus typ alla filmer Adam Sandler är med i haha). Och David Spade (från "Just shoot me" och "8 simple rules"). Rolig och bra film men känns ändå lite B... Handlar om tre vuxna män som spelar Baseball mot ungar som mobbar andra ungar för att de vill att alla ska få spela oavsett om de är töntar eller inte. Bra koncept men den når inte riktigt fram som en riktigt bra komedi lite för mycket tönt varning över den. Denna filmen får 3 av 5 pentakel av mig.

Sen såg vi inte mer eftersom vi tänkt att gå oh lägga oss, men sen började Molly fulla killkompis ringa och prata om en massa osammanhängande strund och försökte stöta på henne hela tiden så vi satt upp till 02.00 och lyssnade på allt lustigt han satt och babblade om haha...fan va roligt när man kan lyssna på sånt när man själv är nykter haha. Sen blev vi hungriga så då fick vi gå och ta en nattmacka fats vi redan borstat tänderna haha. Men vi skyllde på att det faktiskt var en ny dag så det var tillåtet haha. Roligt hade vi iaf :) Vi drev som stan med honom så Molly och jag låg typ dubbelvikta och flabbade hela natten haha.

Nu ska jag gå o kolla på YRROL för hundrafemtielfte gången haha..Har ni inte sett denna så bara MÅSTE ni se den! Jag vågar påstå att detta är den roligaste svenska filmen genom tiderna! Den får absolut 5 av 5 pentakel av mig!!!!


Blessed be!

Kommentarer
Postat av: ness

jaha okej :D

min helg har varit kanon din då :D ?

2009-09-13 @ 15:59:29
URL: http://sness.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0