Mycket helgbestyr..

Sorry för att jag inte skrivit så mycket i helgen... Det har varit lite mycket i helgen. Jag kan ju börja med lördag.

Vi (jag och hunden) tog det lugnt och åt frukost och kollade lite på vänner (Ja hunden tittar oxå på tv:n vet inte om hon fattar något men hon kollar iaf sötisen). Sen gick vi i skogen en timme efter att Calypso ätit eftersom man minst måste vänta en timme för att undvika att hon får magomvridning (Ganska vanligt på stora hundar men kan även hända med mindre hundar så se upp med mat/motion för tätt inpå varandra det är en hemsk sjukdom!).

Sen var det B-lags match i Örsjö och vi förlorade typ med 1-6, tråkigt men vi spelade iaf bättre än förra gången. Calypso var ju självklart med o tittade och fick leka med en 2-årig flicka som älskade hundar så det var roligt och Calypso var försiktig och snäll :)

Sen fick jag åka till min halvbror och bogsera min pappa till verkstaden de har där. Pappa hade försökt att laga min bil som hade blivit sliten i drivleden. Sen när han bytt ut det skulle han provköra för att se hur det gick och han kom väl typ 1 km innan drivleden hoppade ur... Så sen var det bara för mig att bogsera tillbaka honom så att han fick börja om från början. Jag tyckte att han skulle lämna in bilen så att den blir riktigt ditsatt men nä då "Pappa kan själv". Visst han var ju bilmekaniker med egen verkstad förut, men det var ju länge sedan typ 15 år sedan och jag tror att han blivit lite för gammal för sånt här...men men vi får väl se hur lång tid det tar innan han ger upp, vi får låna bil av morfar så länge.

Sen ringde Molly och undrade om jag ville hämta henne så att vi kunde ha filmkväll och jag tvekade ju inte en sekund :) Och resten av kvällen gick åt att ta hand om mamma som antagligen blivit smittad av svininfluensan STACKARN!! Hon blir typ aldrig sjuk så när hon blir det blir jag helt hispig och bara trycker på henne filtar och mat hela tiden haha...Men det är väl det hon ska ha mig till, att at hand om henne när hon behöver det. Hon gjorde ju samma för mig när jag bodde hemma så det är ju inte mer än rättvist att jag får återgälda det :)

Sen hade ju som sagt jag och Molly filmkväll...eller ja flummkväll haha... Vi bara flummar helatiden:)
Lägger upp lte bilder nedan tror att det blev någon halv seriös bild haha..


Här bryter jag ihop när jag kasar av sängen och börjar asgarva för något Molly sagt haha, jag typ skrattar så tårarna sprutar haha. (Vi var nog lite övertrötta).

Och här har Molly trillat av sängen i en skratt-attack ha ha. fast fötterna är kvar i sängen haha.

Molly och jag är busiga, hi hi. Och när man busat är håret överallt ha ha.


Ok här är den enda typ seriösa bilden, men jag lovar att det höll bara i sig i typ 3 sek sen låg vi och asgarvade IGEN!

Molly mobbade mig för att jag typ höll på att frysa ihjäl. Medan Molly ville öppna balkongdörren och sätta på fläkten så ville jag ta på mig mössa, halsduk, duntofflor och sätta på värmedynan på högsta värmen haha. sen tvingade jag Molly att sätta på sig mössa hon oxå haha.


Sen avslutade vi kvällen med att ta "Anna Nicole Smith" bilden haha.. hade nog varit snyggare om jag hade skippat duntofflorna haha!

Blessed be!



Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0