Dumma öron.

Godmorgon! Jag mår inte så bra idag, jag har fått inflammation på balans-nerven IGEN (sitter i öronen om det är någon som funderar över rubriken)... eller Vestibularisneuronit som det heter på latin. Jag veet onödigt vetande men eftersom jag har detta typ 6 ggr om året så vet jag vad det heter. Sen fastnar latinska namn på hjärnan eftersom min mamma är sjuksköterska och kan alla orden och säger dem till mig... typ som när jag fick en smäll på näsan så att det blev blåmärke från näsan och runt hela ögat så heter det "brillenhematom" sjukt att man kan sånt eller hur?!

Lustigt att en sån liten grej kan göra en så sjuk/dålig..


Iaf, så beror det på att jag var sjuk/förkyld förra veckan och fortfarande lite förkyld, för då får jag nästan alltid inflammation på balansnerven. detta gör att jag blir sjukt yr och har jätte svårt att hålla balansen (ibland försvinner balansen helt så jag blir säng-liggande). Och till följd av yrslen mår jag ju narturligtvis illa.. Men jag har tagit en åksjuketablett så får vi se om det lugnar ner sig, det brukar hjälpa lite iaf (tydligen hjälper det för att det "bedövar" balansnerven så jag inte känner av att det snurrar typ..) Det dumma med den tabletten är att jag blir så himla trött.. förra gången jag hade detta och tog en sån tablett somnade jag nästan på jobbet haha.


Men jag tog bara en halv tablett idag så jag ska nog kunna hålla mig vaken... zZZzzZZzz jag bara skojjar. Vi får se om jag klarar en hel dag på jobbet, blir det värre får jag åka hem.

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Japp det är den:'D

Den är redigt fin och massa skön man bara mmm^^

puss

2009-09-10 @ 10:21:07
URL: http://tildaaas.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0