Blogg/Dagbok?

Godmorgon!

Läste en artikel i min "Cosmo" igår om att man borde skriva dagbok för att må bra. Jag trodde det var det jag gjorde här på bloggen och visst det är det ju lite. Men när man läste vidare i artikeln så komm de fram till just det, "I bloggen kan man inte skriva om precis allt man tänker och känner". Och visst det kan jag hålla med om. För jag vet själv att vissa saker skulle jag aldrig skriva om här. Och det är nog bra för vem f_n skulle villja läsa en blogg som bara handlade om problem och rädslor? inte jag iaf. Så det var bara att ta fram en bok att ha som dagbok och börja skriva av sig :)



Inte så svår att få upp dessvärre :/

Jag tog dock inte en sån man hade när man var liten, ni vet en sån där i plast med ett litet lås (som man inte insåg att vem som helst kunde få upp bara genom att sticka in vad som helst i låset haha). Nej jag hittade en oanvänd bok som jag köpt in för typ 2 år sedan för att skriva in alla mina recept i fast det blev ju aldrig av haha. Och jag måste erkänna det var väldigt skönt att bara skriva. Utan att behöva tänka på formuleringar, stavning, punkter (som jag är kass på) eller om det man skrev inte var något sammanhängande över huvud taget. Och jag måste säga att detta var första gången jag skrev dagbok utan att känna rädslan för att någon skulle läsa den. Ävan när jag var liten så kunde jag inte skriva om vad som helst i dagboken för att jag alltid var rädd och trodde att någon skulle läsa den :(

Lite enklare och utan lås, jag gömmer väl den istället :)


Men nu har jag kommit igång och det känns bra. En annan sak som stod i artikeln som känndes bra att läsa var att: man inte MÅSTE skriva varje dag, detta inbillade jag mig förr och kännde mig jätte dum när jag inte skrivit ett par dagar. Men det är ju just det, att dagboken ska man skriva när man vill och om man känner att man behöver få ur sig något :)

Shit va jag pratar om detta då! Nu ska jag sluta tjata, jag ville bara meddela att jag tycker att detta var en riktigt bra idé!

Ha en bra dag!

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0