Bakar :P

Det blev ingen fotboll, Emmaboda kunde inte få ihop ett lag så det blev en "walkover". Så nu fick jag helt plötsligt tid över... Och då kom jag på att jag var jätte sugen på sockerkaka...eller ja...smeten haha.



Det är ju det bästa med att baka att man får "slicka bunken" :) Det är ju en av de stora anledningarna att man blev bagare höhö..(och där är det inte bara bunkar det är stora kittlar med smet XD). Och så får man anledning att använda min bästa kompis "slicke-pott" höhö.


Jo då det blev smet över så det blir en kaka oxå haha.

Tyvärr har det ju inte blivit så mycket bakning nu eftersom jag fick ett annat jobb. Förstå mig inte fel jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater, men ibland så saknar jag mitt yrke som bagare/konditor. (Man har ju inte gått 4 års utbildning för ingenting). Men nu blev det iaf av att baka lite hemma, får se om jag orkar någon färdig sockerkaka. Det brukar vara så att jag äter så mycket smet att jag blir illamående och inte vill ha någon färdig kaka efter hahaha..

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0