ÄKTA Kladdkaka!!

Hellu!

Jag frågade ju på lunchen om det var någon som hade förslag på vad jag skulle laga för mat idag. Jag fick ett förslag av Emmelie (min syrra) att jag skulle göra Kycklig med äpple, purjolök och creme fraishe i ugnen. Det är JÄTTE gott! Men jag kan inte laga det eftersom det är Emmelie som har receptet :P Så jag får hitta på något annat..

Sen blev jag ju jätte sugen på kladdkaka oxå :O
Så jag frågade Molly om hon ville komma och baka med mig :) (Om hon inte kommer så äter jag upp smeten innan det blir någon kaka hihi). Och naturligtvis gick hon med på att komma och hjälpa mig hi hi. (typiskt att två bagare inte kan låta bli att slicka bunken haha). Funderar på att baka två kladdkakor.

Här är en traditionell, snabb och torr kladdkaka med cacao.

Och här har vi den äkta kladdkakan med riktig choklad i så den verkligen blir kladdig :) *MUMS*


En ÄKTA kladdkaka och den godaste som jag någonsin gjort, hemligheten är att jag använder riktig choklad i den så att den blir riktigt kladdig och bara smälter i munnen. Men det enda dåliga med den kakan är att den måste stå i kylen i ett dygn efter att man bakat den annars rinner kakan (detta beror på den riktiga chokladen som måste stelna efter bakningen). Så därför tror jag att jag även får göra en "vanlig" kladdkaka som bara innehåller cacao så att jag kan få mig lite kladdkaka redan idag :)

Lägger upp receptet en annan dag om det är någon som är intresserade av att göra en äkta kladdkaka. (you havn't eaten a cake like this!!!).

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: pelle

Lila säger att du är en helylle skogsmulle som gillar att sitta med kaffetermosen i det gröna och lyssna på rådjurens skällande ;D

2009-09-23 @ 18:13:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: matilda

sv. ja men absolut man måste varva yta med mer seriösa inlägg =)

2009-09-23 @ 20:57:03
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Hahaha, ja det tänkte jag också.

Men försvaret tycks vara förberedd på allt! Hoho!



Haft en bra dag?



Puss

2009-09-23 @ 21:55:29
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0