Uppdatering 2 av 3...

Få se lördag? gick upp tidigt matade calypso, matade mig själv, gick i skogen med Calypso...i SPÖREGNET!! kallt som satan var det och regnet kändes som istappar som penetrerade huden genom kläderna... när man kom hem var man både blåfrusen och dyblöt.. sen var det bara att byta om och göra  sig i ordning för att åka till Kalmar. Calypso var sur för hon ville inte att jag skulle åka och lämna henne hemma (hon är bara bäst på att ge mig skuld känslor för att lämna henne eller för att äta min egna mat haha).


Jag, Emmelie och mamma åkte till kalmar och köpte present till Marie (haha nu blir Marie nyfiken och skummar igenom texten för att se om jag nämner presenten). Jag köpte även en tunika med volang (eller vad det nu heter) och inhandlade mitt efterlängtade mobila bredband... som inte fungerade...skriver mer om det senare.

Sen åt vi på "4 kök", vi åt samma mat allihopa nr 4: Toast alfredo *MUMS*. Detta innebär Rostat bröd med fläskfilé marinerad i grön pesto (utan nötter tjoho) med smält ost på, detta serveras med pommes, vitlöksdip och sallad. Så jäkla gott!! Sen skulle vi dela på en chokladmuffin, jag tar ett bett och upptäcker att det är nötter i och hoppas att jag inte får en allergisk reaktion... men det fick jag iaf fast inte så farligt denna gången fick jag bara blåsor i munnen och kli i halsen (tur att jag inte åt mer!). Sen fick vi stressa iväg till bilen innan parkeringstiden gick ut och så skulle vi hem fort som fasen eftersom Emmelie och jag skulle stå i kiosken på avslutningsfotbollen.

Innan vi kom så långt så skulle vi bara svänga in lite snabbt hos mormor och tigga till oss lite kaffe :) Då kommer väl en geting och sticker Emmelie på knät bara så där! Och så svullnar Emmelies hela vänsterben upp eftersom hon är allergisk...typiskt! (Morfar gick genast ut och attakerade boet i ventilationen med typ fem burkar radar haha).

Getingar+radar=sant!

Sen skyndade vi oss ner till fotbollsplatsen och satte igång att koka kaffe korv och röra ihop våffel smet. (Btw så hade jag fått för mig att våffla stavades voffla dyslexi någon? tur att Emmelie skrev skylten haha). Emmelie hade köpt hem massa grejer vi skulle sälja på avslutningen men det gick inte så bra eftersom det ösregande hela matchen (och hela dagen) så det kom inte så många och tittade, så det var lite tråkigt men jag offrade mig och köpte lite av varje eftersom man måste stödja laget (det hade inget med att göra att jag själv ville ha godis haha).

Sen gick vi hem och satte oss vid datorn och jag och Molly hjälpte Emmelie med hennes nya blogg (det är inte så lätt att förstå alla koder om man inte hållit på med dem ett tag). Det blev faktiskt riktigt fin :) gå in och kolla vet jag! Emmelieeilemme

Sen gick Molly och jag hem till mig och försökte installera mitt mobila bredband...installationen gick bra och det stod att det fungerade som det skulle. Det stod att det var anslutet till Telia...men jag kommer inte ut på internet...Efter fem timmar av svordommar och avslitet hår gav jag upp och kunde inte prata med Molly på en timme för att jag var så förbannad på telia... jag måste säga att jag fortfarande är lite förbannad...

Dumma mobila bredband!


Blessed be!

 


Kommentarer
Postat av: Ness

Men usch va jobbigt, jo jag vet ;/

2009-10-05 @ 14:22:12
URL: http://sness.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0