Morning's here, breakfast is near..

Godmorgon!
Vill börja inlägget med detta fina klipp från Vänner...


Kanske inte  är lika roligt om man inte har sett hela avsnittet, men jag kände mig lite såhär idag :)

Efter "Dagens låt"-inlägget idag kom jag och tänka på att jag aldrig sjöng rätt ord till någon låt när jag var liten ("högst fem" internskämt). Till skillnad från min storasyster Emmelie som alltid kunde alla ord och alla verser till alla låtar... Fast jag har minsann fått höra av mamma att hon sjöng fel på en låt när hon var lite (antagligen när hon var nyfödd eftersom hon alltid varit så duktig) då sjöng hon faktiskt "tolle lacke ella toll" ="När trollmor har lagt sina elva små troll"...

En annan rolig sak är när man läser/får höra om ens försat ord så har någon alltid hittat på ord när man ska börja prata. Min morbror Tony blev putt ibland när ingen förstod att han ville ha "Bytte"= Tuggummi.

Emmelie kallade vår andra morbror Tom för "Ahh" eftersom han alltid gjorde det ljudet när han drack :) och hon kallade dammsugaren för "dosen" och stövlar för "tömpe".

Jag däremot hade egna ord för allt exempel: "picpin"=ostbågar, sen kapade jag av ord som slutade på el tex. stöv=stövel, gaff=gaffel, fåg=fågel, cyck=cyckel...tydligen är det svårt att få fram el haha.. sen hade jag problem med att skilja på orden våffla och toffla, jag visste vad det var när jag såg det det var bara att jag inte kunde komma på rätt ord för det. Eller hade jag problem med meningar: "den vill inte bli ätuppen". Jag tror och hoppas att det blivit bättre idag, men det är roligt när det blir fel (iaf så här i efterhand).

Vad sa ni för roliga ord när ni var små?

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0