Lördagens stora fest

Tänkte lägga in lite bilder från festen vi hade i lördags för Marie som fyllt år. Hon fyllde egentligen år den 15/10 men då var hon och hennes man Andres (mina gudföräldrar om det är någon som är intresserade av den faktan haha) i Tyskland. Så då hade vi planerat att vi skulle ha en överraskningsfest för henne på lördagen den 17/10 men då skulle de komma hem så sent så då tänkte vi skjuta upp det till söndahen den 18/10 men då skulle typ alla andra i släkten på hockey plus Marie... så då blev det inget då heller.

Personligen tycker jag att de skulle ha skitit i att gå på hockeyn, jag menar Marie är väl ändå viktigare än hockeyn? Tydligen inte..aja.. sen bestämmde vi att vi skulle ha festen denna lördagen den 24/10, då skulle Marie jobba...typiskt, men då fick vi skrota idén att det skulle vara en överraskning och säga att vi skulle fira henne. Vid det gär laget trodde hon väl att vi glömt bort henner eller sket i att hon fyllde år men nej nej nej... Det ordnade sig iaf till slut så vi bjöd på mat i mängder och presenter och roliga rim om hennes liv hehe...

Det var lyckat iaf, och Marie blev jätte glad så det var absolut värt allt slit vi lagt ner på att få festen att hända:)
Nedan kommer bilder från festen (försök att ignorera den dåliga kvalitén på min mobil-kamera...jag ska önska mig en riktig kamera i julklapp...).

Från vänster till höger: (Morfar) Börje, Amir (syrrans manfriend haha), Emmelie (syrran), (Mormor) Siv, Tom (morbror), Mikaela (morbror tonys fru), Tony (morbror/arbetskamrat), Eva (Mammas kusin), Marina (mamma), Mary (moster).

 
Bröderna Adam och André är mätta och belåtna tydligen har de druckit upp en hel flaska Cola oxå haha (kusiner till mig via Tony och Mika), Mary (moster) hugger in på den goda maten :)



Morfar försöker tyda texten på sin bag-in-box :) Amir hjälper till så gott han kan. Emmelie sitter och pratar med födelsedags-"barnet" Maire som gömmer sig som vanligt. Mormor och Tom sitter och flinar åt något som sägs :)


Molly (kusinen via Tom eller min tvillingsyster haha) hon försöker rätta till kläderna när jag avslöjar att bilden kommer att läggas upp på bloggen haha. Jag blir alltid lite putt när jag ska fota Molly eftersom hon alltid får "djävulsögon" hur man än gör, och detta var den bild som det blev minst otäcka ögon...det bara måste vara något fel på hennes ögon?

Här lyckades jag få bra ljus så att inte bilden blev helt orange... nerifrån och upp: Toms bakhuvud, Mormor, halva pappas (Kjell-Åke) huvud, Anders (gudfar och Maries äkta hälft), Marie (gudmor och mammas moster), Emmelie, Amir, Morfar, Mary, Adam och André.

 
haha, paparazzi-Sanna är igång och tar kort när ingen ser hehe. Återigen bakhuvudet på Tom, Mika, Tony och Marina (mamma). Någon bra paparazzi är man ju inte, tror inte jag får många kronor för denna bilden...men jag lyckades iaf få ett kort på mamma där hon inte gömmer sig eller grimaserar (och här har vi förklaringen till att jag inte finns med på några kort jag inte själv tagit...tydligen sitter det i generna haha).

Amir sträcker sig efter maten från vänster. Emmelie är skrämmande intresserad av vad Marie gör med sina glas, Marie ser till att vatten glas och vin gals  står helt rakt (eller är det ett fylle test??). Anders är inte det minsta intresserad av vad som händer till höger om honom...


Här sitter grabbarna-grus och filosoferar...jag hade jätte roligt åt att de satt precis lika dant hela kvällen...synd bara att jag inte fick med Molly som lustigt nog oxå sitter lika dant som grabbarna Adam och André...


Jag och Molly...ja hur förklarar man denna bilden... vi ÄR lustiga. Nä men vi försökte vara seriösa men det gick inte så det fick bli en sur-anka pose... Och nej vi var inte fulla, jag var spiknykter hela helgen ska jag faktiskt säga.. fick inte ens dricka kaffe *snyft* eftersom jag mitt arsel har magsår...

Nu ska vi inte ta fler bilder då kan det bli för mycket haha... nä men batteriet till mobilen tog slut här så Molly har resten av bilderna, bland annat bilderna på tårtorna som jag gjorde till festen så de får ni se en annan gång :P

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0