Laga mat på kvällen

Godmorgon!

Igår åkte jag hem till Emmelie och hjälpte henne flytta dörrar. De håller på att måla om så hon undrade om jag ville hjälpa henne flytta dörrarna som hon skulle måla. Dörrarna var för tunga för att hon skulle kunna lyfta dem själv, men när jag kännde på första dörren så insåg jag att de inte var så tunga så jag kunde flytta dem själv till Emmelies förvåning :) What can I say, I'm strong...like a love machine XD

När någon säger att jag är stark brukar jag demonstrera det genom att härma Bruce Willis i Vänner när han sjunger "I'm just a love machine. Huh!"...

Sen åkte jag till mamma och pappa för att hämta Calypso, och då blev jag bjuden på mat igen :D Shit va bortskämd jag känner mig, men så är det när man har snälla föräldrar, jag bidrog dock till att köpa lite kött till maten så jag betalade ju iaf. lite... Det blev peppar biff med pressad potatis och bea XD Gott! Och detta är nog ända gången jag tycker att kokt potatis är gott, vet inte vad som händer med potatisen när man pressat den men smaken blir annorlunda..

Jag gick hem med Calypso och satte igång att laga Lasagnette (jag hade ju tagit upp köttfärs så det var bara att laga till den). Jag gjorde dubbel sats så att jag kunde frysa ner många portioner och det gick väl bra tills jag upptäckte att stekpannan inte var tillräkligt stor för att innehålla: 900g köttfärs, 12dl vatten, 6dl mjölk och 200g broccoli... Så det var bara att ta fram en bunke och hälla över hälften så fick jag koka ihop såsen i två omgångar... sen kom nästa problem: Ugnsformen har inte heller plats för ovanstående ingredienser+pasta och ost. Så det var bara att veva fram en form till. Sen kom jag på att med min otur så skulle det säkert inte gå att få in båda formarna samtidigt i min lilla ugn, men här hade jag tur, de fick precis plats!

Sen kom Molly över en stund och skulle låna en film ("Princess of thieves" med Keira Knightley eftersom jag aldrig vill titta på den filmen när Molly frågar, det är inte att jag hatar filmen men den är bara inte så pass bra att man vill se den så ofta). Och då "tvingade" jag henne att smaka min lasagnette, och fick klart godkännt. Hon sa faktiskt att det var den godaste lasagnen hon ätit så jag känner mig lite stolt :) Alltid roligt att höra att det inte bara är jag som gillar min mat XD (hemligheten är: Piffi! på allt! haha)

Sen ringde Ragge och pratade ett tag med oss och jag och Molly larvade oss som vanlig haha. Det var roligt... sen gick Molly hem och jag tittade på Desperate Housewives, roligt att det börjat igen. Jag hade tydligen missat sista avsnittet på förra säsongen men nu tror jag att jag är "up to speed"...

Vad gjorde ni igår?

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0