Kompis med författaren



Fick mail från min "nya" favoritförfattare Paul Genesse. Då kom jag och tänka på när vi pratade med varandra för första gången för snart 2 år sedan :) Jag hade av okänd anledning kommit in på hans hemsida där han la upp små utdrag ur de böcker han skrivit höll på att skriva och fastnade då för en som heter "Medusa's daughter". Efter att ha läst den var jag lyrisk fan va bra denna författare skriver! Så jag skrev ett litet mail och sa att jag läst den och tyckte den var jätte bra och att jag tyckte att han skrev bra. Och då fick jag svar! Helt overkligt men verkligen så gulligt. Sedan dess har vi håll kontakten och blivit vänner som uppmuntrar och pratar med varandra.

Sen såg jag att han tackat mig på sin blogg, detta gjorde mig gladare än jag någonsin anat, att en stor författare tackar lilla mig för att jag sagt vad jag tyckte om boken :) Jag lägger upp en länk till hans blogg nedan Leta under rubriken "Red hot poker" där skriver han om mig (obs inlägget är från när vi pratade för första gången så det är ju från 2007 men ändå!) Paul Genesse blog

Han har även lovat att skicka en kopia av boken när han fått den färdig :) Jag kommer mycket starkt ihåg att han skrev "In a very real way, I want to finish the book for you.." gulligt va?!

Här är första kapitlet ur boken som jag förälskade mig i om ni vill läsa: Medusa's daughter

Bara att han visat uppskattning för mina få dåligt stavade rader på engelska gör att jag avgudar denna underbara person. Sen är han ju så trevlig och hör av sig emellanåt jag tror inte att det är många författare som gör så.

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Ness

jo usch det är jätte jobbigt från början :(

2009-10-07 @ 15:45:50
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Louise

Men vad coolt! Faktiskt! :D

Vad är det för typ av böcker hans skriver?



puss

2009-10-07 @ 16:11:49
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0