Jäkla vintertid!!

Åh...va putt jag blir! är det någon mer än jag som är helt super putt på det här med sommartid/vintertid? Liksom va fan, håll er till sommartid så är jag nöjd... visst man får "sovmorgon" när man byter till vintertid men va fan man får ju jobba en timme längre på dagen! Åh...jag är verkligen skit putt. Hämta aset som kom på det här med att ställa om klockan, så ska han få sig en jävel! (jag har ingen aning om det är en han eller hon som kom på detta dumma. Men min bageri-lärare Ann-Sofie sa att allt som är dåligt ska man säga HAN om och allt bra ska man säga HON om, ifs. pratade hon om misslyckade bakverk men jag använder detta på allt nu för tiden haha)

Jag blie helt korkad när jag ska ställa om klockan, det är inte det att jag inte vet om den ska ställas fram eller bak det har jag full koll på. Min snälla syster (som inte kan räkna ut vad 1X6 är utan miniräknare) kom på att på hösten har man sommaren BAKOM sig och ställer då klockan bakåt, och på våren har man sommaren FRAMFÖR sig och ställer då klockan framåt :) (mycket bättre än allt det där om grillar eller utemöbler som ska ut eller in...)

Det är bara att min kropp är helt insälld efter tider..särskilt lunchen den ÄR kl 12.00 vilket innebär att jag idag var skit hungrig redan vid kl 11.00 eftersom klockan då faktiskt var 12.00...jäkla skit. Och så blir jag helt cp på att det alltid är någon klocka som man glömmer att ställa om och då vet man inte vilken som är rätt...(kommer från klockgalning #1 jag som har 10 klockor hemma hos mig och ja jag veeet att jag typ är besatt av klockor inte lustigt att jag får magsår...)


Min favorit konstnär Salvador Dali har fångat hur jag känner mig när man ska ställa om klockan...

Sen har jag inte en aning om när jag ska gå och lägga mig...om jag går o lägger mig nu så är kl så som den brukar vara när jag går o lägger mig men om jag väntar en timme så är kl egentligen så mycket som den brukar vara när jag går och lägger mig... sen tänker jag hela tiden på att nu är kl egentligen så här mycket... detta håller på minst en månad om inte mer...som sagt jag blir cp av detta flyttande av tiden...

Någon mer som är upprörd?

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: pelle

Äsch, vintertid är bra. Snart dags för sommartid igen, tänk så ;D

2009-10-26 @ 19:37:28
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0