Guitar Hero

Lördagen då?

Hade planerat att åka till Kalmar o shoppa. Försov mig till 09.00 fick stressa upp ut med hunden pissa, in med hunden mata, lugna ner hunden i en timme innan vi kunde gå i skogen (så hon inte får magomvridning). Stress äta själv tuggar som satan på mina cornflakes (så jag skär upp tandköttet på dem). Sminka sig lite så man inte skrämmer ihjäl någon på stan :) borsta tänderna reda ut knutarna i håret. Sen bar det iväg till skogen där jag är glad att jag inte tog på mig "fin-kläderna" (med fin-kläder menar jag kläder som inte har jordiga tass avtryck i storlek afrika eller dregel fläckar i storlek stillahavet haha).

Det blir inte bara stora fina avtryck på mattes kläder de tar en evighet att torka av oxå haha, men så är det när man har en riktig hund och inte en (jag citerar Molly) en "armhålshund" haha.


Calypso som inser att vi stressar mer än vanlig "glömmer" sin anka i skogen för att hon ska få gå tillbaka in i skogen och på så sätt vara där längre...men denna gången sa jag faktiskt till henne att ankan fick ligga i skogen till nästa gång. Kom hem bytte om gav hunden ett grisöra (fy va de luktar!) så Calypso inte blir ledsen när vi åker (när hon får ett grisöra skiter hon i vilket om vi är hemma eller inte).

Sen kommer vi äntligen till Kalmar och shoppar loss regält. Jag hittar både presenter, julklappar och outfit till Sthlm som jag o syrran ska till 4/12-09 (det har ni bara hör ett par gånger va haha). Jag lägger upp bilder på kläderna senare ;)Det blev jeans leggings och ett svart linne med silverringar i ringningen haha o mamma köpte en julklapp till mig som jag inte har en aning om ;) kanske man hinner glömma till jul? det var iaf ett par jätte fina LILA öronhängen :D

Sen bar det hemmåt till hunden, som hade firat att vi var borta med att ligga i mammas (föredetta) vita soffa... så det var bara att ta fram rullborsten och börja rulla bort de svarta håren... Sen lagade jag mat åt mamma o pappa. Jag gjorde Souvlaki med klyftpotatis och tzatziki. Super gott! Till och med pappa åt det (som är mer kräsen än mig när det gäller mat om det nu var möjligt haha, fast minus tzatziki då). Sen kom Molly och åt oxå hon hade ifs. ätit kina mat innan men lyckades få ner en portion hehe.


Sen blev det kaffe hos mormor..mmmm... där träffade vi på André som vi bjöd med på filkväll med Molly o mig. Fast nån vidare filmkväll blev det inte. Vi snodde med oss Andrés Guitar Hero o spelade det hela natten hehe. Jag gick o la mig vid 01.00 då jag kände att jag inte kunde sitta o spela mer för då hade handen totalt låst sig (som Chandlers hand i vidion över haha). Och så insåg jag att jag inte skulle få sova så länge för hunden så det var bäst att gå o lägga mig. Molly och André stannade upp ett tag till och kollade på Twilight innan de somnade.


Jag måste nog önska mig ett Guitar hero i julklapp, det var as roligt... fast man suger ju verkligen på det men det var kul ändå och om man bara får öva kan man nog lära sig att flytta fingrarna lite snabbare (det är ju inte som piano precis haha). Piano hero nästa?


Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej gumman. Laser din blogg varje dag tycker den ar sa bra. Mycket nyfiken pa Calypso. Vantar med spanning pa foton pa kladerna



Kram

2009-10-19 @ 14:30:43
URL: http://www.jonnawalden.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0