En kärring i småland?


Jag sa ju att jag kände mig som en 80-årig kärring
Känner verkligen att det kommer att bli jobbigt att träna idag... som sagt så har jag ju fortfarande träningsvärk sen tisdag men men jag har bestämmt mig för att träna idag och jag har fått lov från hundvakten (mamma och pappa) att ha Calypso hos dem ett par timmar längre än vanligt så det är bara att masa sig iväg. Shit va smålänsk jag kännde mig nu, fattas bara att jag ska klämma in uttrycket maoka in at=Trycka in det (min syrra säger så om att trycka in mat i munnen)...

Eller som mamma brukar säga "hu e de mä da?" översättning Hur är det med dig... Eller som Molly med sitt gööööka, köööka, åååmbunke=Gurka, kyrka, ormbunke. Eller som Marie med sin (detta kan jag inte ens uttala om jag ens försöker) gjö(svalt r)kor gurkor... Ibland undrar jag om jag verkligen tillhör småland? Visst jag kan komma på mig själv med att säga småländska ord men inte lika illa som de i min omgivning haha (Ja, jag älskar er ändå jag tycker bara att det är lite lustigt med småländska).

Sluta förklara småländska nu! (Jag är ingen riktig smålänning men jag är ett dyslestisk-schizofren pucko haha). Nu ska jag jobba färdigt, sen blir det gymmet..

Blessed be! 

Kommentarer
Postat av: Molly

grukan och de stämmde på mig men inte KYRKAN! :O kööka säger ja faktiskt inte ja säger kyökan haha, jag veeet inte stor skillnad, men låter inte så mkt ö när ja säger kyrkan iaf :P puss och gnag i knät! <3

2009-10-01 @ 19:11:53
Postat av: m'

vad söt du är , tack så mkt! :)

jag mår super, fast lite trött.

hur mår du då?



ha en toppen kväll, kram <3!

2009-10-01 @ 21:10:52
URL: http://matildaarosqvist.blogg.se/
Postat av: pelle

hahah, jag gillar mollys sätt att prata ;D

2009-10-01 @ 23:48:18
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0