dumma kött

Shit va mycket jag fick gjort igår då...
Jag handlade efter jobbet, själva ihop plockandet av varor tog väl typ 15min men sen fick man ju stå i kö i 30min :( EN TISDAG!!! men sen kom jag ihåg att många fårtt lön förra fredagen så det är antagligen därför det var så mycket folk på ICA. Oftast brukar det bara vara fredagarna det är fullt efter löning men tydligen har alla fått fnatt nu så det är fullt alla dagar. Jag brukar att undvika att handla på fredagarna just av den anledningen men det ör väl fler som börjat tänka så? Kanske det minskat på fredagarna så man får börja handla då?

Aja, skit samma. Åkte hem och skulle laga mat, jag hade tagit upp kött ur frysen som jag skulle laga till och lagt det i kylskåpet...Vilket misstag! Det var nötkött och tydligen var det mycket köttsaft i det så vad tror ni hade hänt med mitt kylskåp då. Jo jag mitt pucko hade ju bara lagt det i påsen jag fryst ner det i på en hylla i kylskåpet och nått jäkla hål var det tydligen i påsen för när jag kommer hem och öppnar... så har det runnit ut köttsaft i HELA kylskåpet.


Ok jag kanske överdriver LITE...

Gissa om jag var satans arg då, jag hade ju planerat att tvätta städa laga mat osv... men nu fick jag ställa mig och rensa ur kylen (ifs inte onödigt) ta ut alla hyllorna och montera ner dem (det sitter små jäkla plast skydd på kanterna av glaset där all skit ligger och möglar och nu var de även fulla med köttsaft). och diska och torka allt i hela kylen... detta tog ju någon timme eller två jag hade ingen koll på tiden för jag var ju som sagt LITE upprörd. Men men sen var det bara att steka köttet och se glad ut. Gott blev det ändå trots att all köttsaft hade runnit ur. Lustigt att det kunde få plats så mycket köttsaft i två små sketna pepparbiffar ^^ det såg ut som ett blodbad i kylen á la true blood haha. Men som sagt så är kylen riktigt ren och fin nu så det behövdes väl ändå, fast nog hade jag föredragit att planera in en dag att rengöra den än att överraskas på det sättet?

Jag höll på att planera inför Samhain som kommer nu på lördag oxå. (Samhain är som Nyår inom Wicca om det är någon som undrar och förklaring kommer senare). Molly och jag ska fira det tillsammans så det blir roligt. Fast visst känns det lite som om jag tryckt på henne min religion, fast egentligen inte. Jag har ju bara berättat om min religion och frågat om hon vill fira några högtider med mig och hon har velat vara med själv så jag vet inte om det räknas som att jag tvingat på henne den, fast att hon nog aldrig hade hört talas om den religionen om inte jag gått med? Nä nu ska jag sluta prata religion annars kommer detta inlägget inte att sluta än på länge :)

Jag har köpt hem massa mat jag ska bjuda på och fixat lite grejer till den religiösa biten (som jag kommer att ta upp fredag eller lördag får se när jag har tid).

Nu är inlägget redan för långt så jag ska sluta nu, för er som inte orkat läsa hela inlägget hur är det med er vad är ni intresserade av? haha.

Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Molly

Du tvingar inte alls på mig de! :P Jag vill inte gå med men det är kul att fira alla högtider med dig! :D Absolut! :D

2009-10-29 @ 12:47:55

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0