Datorn fungerar!!!

Heej!!!!!!!

Igår fick jag äntligen tillbaka min dator, och vet ni?! Bredbandet fungerer nu!! Tjoho XD Fast det var lite tråkigt med det oxå..jag skrev ju tidigare att min hårddisk typ havererade när dator-snubbarna började pilla på den.. De trodde att de skulle kunna rädda någonting från min gamla hårddisk...men nej, ALLT är borta :'( Det som jag blev mest ledsen för är alla bilder jag hade sparade på datorn och nej jag hade ju inte varit så smart att jag bränt över dem på CD...så de är förlorade för alltid... Så mitt nästa projekt blir att bränna alla bilder jag har på pappas dator innan den havererar den med! Tråkigt med alla minnen som fanns i de korten dock :'(


Men som sagt så fungerade internet äntligen iaf. Så jag satt och försökte få ordning på datorn igår, lägga upp allt som jag haft innan fasen va svårt det är att försöka få den som innan på en kväll när jag lagt till saker i typ 7år påden :O Så tänkte jag att jag skulle ladda upp det nya messenger (för tydligen får man den skit gammla msn när man startar från skratch^^) men då var det väl fel på msn hemsida så det fungerade inte... får se om den fungerer idag^^.

Molly hjälpte mig ladda ner "fusk-photoshop" från JennyNyströmsskolans hemsida :) så i helgen kan jag kanske jag kan börja pilla med min nya header?. får se om jag kan hitta några bilder i pappas dator...(ja jag är fortfarande upprörd för bilderna som försvann).


Jag lagade mat åt Mamma och Pappa igår, jag skulle laga kycklingfilé med pommes á la Sanna. Jag var duktig och slängde in allt i ugnen en timme innan de skulle komma hem så det skulle vara färdigt när de kom...men efter en halvtimme när jag skulle ösa kycklingen upptäckte jag att jag inte att på ugnen...tydligen hade jag bara satt på lampan :X Så då fick de vänta en halvtimme på maten iaf. Så kan det gå när man är så trög som jag. Måste skriva att detta är ett vanligt fenomen då det gäller mig eftersom jag ofta glömmer att sätta i sladdar och dyl. och blir förvånad när saker inte blir färdiga :S (Demens någon?).

Kycklingen blev iaf super god! Och mamma åt upp en hel filé (vilket hon aldrig brukar göra) så det var nog ett bra betyg :) Säkert blev den så god eftersom jag "marinerade" den av misstag i ugnen när jag glömt att sätta på värmen? Gott var det iaf.

Sen åkte jag, Calypso och Molly hem till mig och käkade upp resten av kladdkakan det var gott ;) Och så pratade vi skit som vanligt och hade lite kuddkrig haha.

Vad gjorde ni igår?

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, kyckling & pommes är verkligen mumma! :D



Puss

2009-10-09 @ 14:33:26
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0