Vaccineras?

Usch, jag blir sjuk i huvudet av det här tjatet om att man MÅSTE vaccinera sig mot svininfluensan. Jag har hela tiden sagt att jag INTE tänker ta vaccinet, men alla tjatar på en som om man vore en idiot. Själv tycker jag att de är upp till var och en hur de vill göra. Jag vill inte ta det eftersom de egentligen inte vet något om hur vaccinet fungerar eller vad biverkningarna blir. Och eftersom jag typ är hypokondriker så ser jag framför mig filmen "I an legend" där de hittar detta NYA bra vaccinet som botar cancer o sen utvecklas det till någåt ännu värre!



Nu säger jag inte att alla som tar vaccinet kommer att bli zombies, men tänk efter vet vi egentligen vad som kan hända i kroppen om vi sprutar in något som de nyss har utvecklat? Ingen vet vad följderna blir, förutom de symptom som de vaccinerade nu har fått. En del av de som blivit vaccinerade känner ingenting, en del får lite ont i armen, en del får mycket onte i armen, en del blir jätte sjuka med feber i en vecka jag har till och med hört talas om en som fick blodtrycksfall och såg suddigt i ett helt dygn... Vem vet vad mer den kan göra? Jag har en stark känsla av att vi bara sett början av detta. Det är ju samma sak med vaccinet som själva svininfluensan alla reagerar olika.

Jag vill åtminstonde avakta ett tag till innan jag ens funderar på att ta vaccinet. Sen har jag ju alltid varit sån att jag drar mig för att ta medeciner i onödan, jag tycker att man behöver träna upp immunförsvaret så man kan stå emot något av alla sjukdommar som kommer, och sen när man verkligen behöver medecin så hjälper de (för man blir ju resistent mot alla läkemedel om man använder de för ofta). Jag tänker på alla de som jag jämt hör säga att de ska ta pencilin mot allt för att bli friska snabbt...behöver jag säga mer?

Och sen säger de ju att denna svininfluensa som går nu bara är en mild sort och att det kommer att komma en ännu värre... så om jag nu får svininfluensan nu och överlever så borde jag ju ha byggt upp mitt immunförsvar till nästa omgång? Jag vet inte jag är ingen expert, jag vill iaf se vad som händer innan jag tänker ta vaccinet. Sen kan ju ni som tagit det skratta högt när jag blir sjuk men det är mitt val :P

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0