The Twiligt saga: New Moon

Jag Emmelie och Molly var ju på "New Moon" i lördags, så jag tänkte försöka ge den en recension. Detta är ju då andra delen i Twiligt sagan. Det fortsätter även med samma problem som i filmen innan: hur ska en människa och en vampyr kunna leva ihop, hur ska de kunna leva utan varandra, hur ska andra kunna acceptera deras kärlek, när ska "Bella" få som hon vill och bli vampyr? Här drivs "Bella" och "Edward" ifrån varandra av kärlek och det är en ständig kamp om hur de ska överleva utan varandra. Bella blir i princip helt apatisk utan sin Edward och börjar hitta på diverse korkade saker för att han ska komma tillbaka.

Hon börjar även umgås mer med "Jacob" hennes kompis sen barndommen och börjar må bättre när hon är med honom. Bells som fortfarande bara tänker på Edward har svårt att förstå att det är en viss kärlek hon känner för Jacob oxå fast Jacob mer än gärna vill ta över Edwards roll i Bellas liv. Hela filmen är en ständig kamp och visst är det spännande men iblan känns det som om man bara vill att filmen ska ta slut. När den väl tar slut hur tror ni att den slutar om inte "to be continued". Jag HATAR filmer som inte är färdiga när man sett dem! Iaf när man inte kan se nästa del med en gång.


Jag ska ju erkänna att jag är helt såld på Twiligt filmerna och längtar till nästa. Men satan va irriterad jag blir att jag kollade på andra delen innan tredje kommit ut. Jag skulle ha gjort som jag gjorde med sagan om ringen väntat tills de två första delarna kommit ut på video och den tredje kommit på bio...då slipper man det irriternade momentet att behöva vänta flera år innan man får veta hur det reder ut sig. Visst jag var typ den enda i hela världen som inte sett allt på bio men skit samma.. Nu måste man ju sitta o vänta på att del tre (Eclipse tror jag den heter) kommer om typ ett år... Aja, filmen var bra inte lika bra som ettan men det är antagligen för att ettan var avslutad.. filmen får 4 av 5 pentakel.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0