Lördag allt annat än godis :)

I lördags tittade jag och Molly på film hela dagen :) Alltid lika roligt att bara slappa och skratta åt allt som Jag och Molly tycker är roligt fast att ingen fattar det hehe. Så vi låg och myste i soffan största delen av dagen. Naturligtvis var vi i skogen med Calypso innan så hon fick springa av sig så hon oxå ville ligga och mysa... antagligen hade hon sprungit för mycket för hon var sååååå trött att hon "råkade" lägga sig i soffan när jag vände ryggen till. Och med tanke på att hon typ blir lika tung som en betongsugga när hon väl lagt sig i soffan och INTE vill gå ner så fick hon ligga kvar. (kostigt nog kan hon typ multiplicera sin vikt med typ 100=6400kg när det är något hon inte vill...)

Vi tittade på jul film och kom på att vi ville lyssna på julmusik efter vilket vi gjorde och blev påkommna av mamma när hon kom hem och vi spelade julmusik på högsta volym...det är bara att vi lyckades dra med mamma i julstämmningen så den fick vara på ett tag till haha. Molly och jag fixade med håren inför bion vi skulle på senare på kvällen. Molly våfflade sitt hår och jag lockade mitt...med palttången! Jag veeet det låter helt sjukt att man ska kunna locka håret med en plattång men det fungerer faktiskt. Jag hörde talas om att man kunde göra det och tänkte att va fasen det är väl bara att prova så slipper man vara nyfiken (som jag alltid är) och så fungerade det! Väldigt bra då min locktång gick sönder för typ 3 år sedan när jag använt den för mycket haha. Smart att kunna göra det utan att behöva köpa en ny tång för typ 800kr alltid roligt när man kan lösa saker utan pengar :)


När det var färdigt bar det av till Emmelie där vi skulle laga tacos (mums) innan vi skulle på bio. Det var skitgott som vanligt, ovh Emmelie hade gjort sin supergoda vitlökssås till tacosen (ni som inte redan vet det så är jag sjukt besatt av vitlök). Sen satt vi och pratade skit i typ 2 timmar och stackars Amir (Emmelies pojkvän/manfriend) fick sitta och höra på alla våra historier från skoltiden när alla killarna var taskiga mot oss. Amir blev faktiskt lite förvånad att killar i Sverige verkligen är/var så taskiga mot tjejer.

Amir kommer ju från Bosnien (flyttade hit när han var typ 12 tror jag) och han sa att när han gick i skolan där så var det aldrig någon som var taskig och tex slog tjejer där utan det var bara killarna som slogs. Då sa Emmelie: "Antagligen för att sverige ska vara så jäkla jämnlikt??". Haha jo säkert sant men sanningen att säga så är det nog bara så att BARN ÄR SÅ JÄKLA ELAKA! Iaf de som jag gick i skolan med. Jag har säker redan berättat om att jag kom hem redan fårn lekis och frågade mamma om barn fick fettsuga sig, eftersom alla mobbade mig för att jag var "tjock" (vilket jag inte ar då) redan i Lekis som 6-åring.

Aja, nog om detta jag ska inte börja tjata om att jag hade det jobbigt i skolan jag är medveten om att jag knappast är/var ensam om det. Vi kom iväg till bion så det var roligt att komma iväg och göra något annat för en gångs skull :) Recension kommer senare idag.

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0