Höst städning


Hellu, jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men å andra sidan har jag bloggat mer denna helgen än vad jag gjort föregående helger. Men det beror på att det händer så oerhört mycket när jag väl är ledig så jag glömmer helt enkelt bort att blogga så jag brukar mest bara lägga in dagens låt vilket jag gör varje dag.

Igår (lördag) så var det då Samhain vilket firades som jag skrev igår. Jag lagade mat till Molly. Jag lagade Kycklingfilé med salladslök, chili och massa vitlök :) sen hade jag örtkryddor o lite mer. Till detta gjorde jag klyftpotatis, vitlöksbröd och tzatziki. (Mer vitlök altså, mamma klagade idag på att vi stank men det skiter jag i haha). Sen blev det godis i massor så nu blir det väl till att skärpa bantnigen haha, nä men någon gång ibland måste man fuska annars är livet för tråkigt :)



Mmmmm...vitlöksbröd!!


Idag gick jag upp vid 9.00 (enligt sommartid för jag vägrar ställa om min klocka :P så 8.00 för er som ändrar tiden). Gjorde frukost på sängen som vanligt till Molly o kollade lite på tv:n medan Calypso vilade efter maten. Sen satte vi igång med att höststäda min balkong. Vilket innebär att jag planterade om mina perenner (fleråriga blommor) och tog in dem och plockade ner allt i källaren samt tömde ut alla mina blommlådor. Tur att jag fick hjälp av Molly annars hade jag väl inte varit färdig än :D Men nu är balkongen sorgligt tom så jag får hitta på något att fylla ut den med nu på vintern. Jag tänkte skaffa en gran till december o ha på balkongen med lite ljus så det inte är fullt så tråkigt men det är ju länge tills dess... ett fågelbord kanske? Fåglarna behöver ju mat ändå...

Skicka lite tips på vad jag ska göra på min blakong vet ja, det kan ju vara roligt :)

Nu ska jag slappa i soffan innan jag ska ta itu med mitt bångstyriga hår (det är nytvättat vilket innebär mega fluff och halvlockigt...inte särskilt attraktivt). Se ya tomorrow!

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0