Uppdateringar?

Jaha jag har tydligen blivit politiker...jag bara lovar och lovar och lovar haha. Jag lovade i början på förra veckan att jag skulle skärpa mig och bli en bättre bloggare eftersom jag hade haft full upp veckan innan det. Men det gjorde jag ju inte haha! Jag vet inte jag har ju tydligen kommit av mig helt så nu får jag väl bryta mönstret och inte lova att jag ska vara duktig att skriva fem inlägg varje dag som jag gjorde ett tag innan. Jag har helt enkelt inte tid (någon som vill införa typ 5 h extra per dygn som fritid??).

Kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde hela förra veckan så jag tar väl lite uppdateringar om nåt jag faktiskt kommer ihåg, och nej jag var inte full så jag har minnes luckor jag är bara gammal och senil...tydligen.

Jo förresten i torsdags så ägnade jag hela min lediga tid till att baka lussekatter :) Och så åt jag typ en hel plåt med bullar själv...till mitt försvar vill jag bara säga att jag antagligen inte kommer att äta så många fler. Man har ju blivit bortskämd med nybakade bullar när man utbildade sig till konditor så jag har svårt för "gamla" bullar. Nej skåll-heta bulla direkt ur ugnen ska det vara så man får brännskador i munnen DET är gott XD. Jag hann även med att göra (ja jag gjorde dem själv) och skriva julkort. Med göra innebär det ett kort på Calypso som jag photoshopat med röd text... visst är man duktig haha. Det blev faktiskt rätt bra efter många timmar och många svordommar över att hela kortet blev ett svart hål...tydligen är det svårt att få en svart hund att synas mot en svart bakgrund haha.

Fredagen ägnades till en LÅNG filmkväll med Molly och hennes kompisar. Vi började vid typ 18.00 och jag åkte hem vid 02.30. Sjukt trött var jag när jag gick upp vid 08.00 morgonen efter. Då var det dags att åka till staden för att trängas och slåss om de sista julklapparna :) Jag fick väl det mesta färdigt, tror att jag bara har tre klappar kvar att köpa så är jag färdig :) Skönt att man fick det gjort nu. Snöade gjorde det som fasen hela dagen fast det var blött så det smälte så fort den nuddade marken vilket var synd eftersom till och med JAG vill ha snö nu (nu flinar Molly för att jag medger att jag vill ha snö...)

Efter shoppingen fick vi julbord hos Emmelie och Amir. Emmelie hade slitit hela dagen med mat och kakor, och resultatet blev onda och glada magar som var proppfulla med mat :) Tack Emmelie det var super gott!! (även om jag bara äter köttbullar, korv, ägg och janson utan fisk hehe..)

(tänk när det ser ut så här!!!)

Söndagen gick för fort, jag vaknade vid 10.30 och fick lite panik för att jag sovit så länge men hunden var tydligen oxå trött så det var iaf ingen panik. Trött tittade jag ut genom det frostade fönstret mot balkongen och upptäcker att det är snö ute :) Genast blir det jul-sämning och jag blir varm i hjärtat. Åkte hem till mamma och gick i skogen med hunden innan föräldrarna åkte till stan för att köpa en gran. Jag satte på julmusik på högsta volym och slog in alla julklappar vi köpt dagen innan. Jätte mysigt!! Sen tittade jag och mamma på "Tomten är far till alla barnen"...IGEN...(filmen är sjukt bra så det är ju inte sista gången innan jul heller).

Nu får det vara bra med uppdateringar...får se när jag skriver igen :P

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0