Sthlm-nu minns jag detaljerna

Kom på nu lite roliga detaljer från Sthlm-resan som min kära syrra var så snäll och påminnde mig om :)
Efter att Emmelie (även kallad snok-kungen) "hittat" faktan om att det skulle bli efterfest med BSB efter konserten så började hon stressa upp sig själv (och påverka mig lite) för att hon skulle få träffa grabbarna. Då börjar hon med att raka sig frenetiskt under armarna så det är ett under att hon hade några armhålor kvar över huvud taget och sen tvätta tvätta tvätta bort överblivet hår och ev. lite svett som kan ha kommit när hon såg efterfesten. Sen körde hon typ slut på sin deo...då kan jag inte hålla mig längre utan börjar flina länge och väl varpå Emmelie frågar vad det är.... Jag sa bara: "det är knappast som att de kommer att kolla/sniffa dig i armhålorna på efterfesten..." Emmelie saktar ner tempot och stoppar motvilligt undan resterna av deon haha.

Hon är för söt. Aja vi gick även förbi ett konditori på vägen till tunnelbanan som hette "Bästa bageriet" haha, detta hade vi sjukt roligt åt hela vistelsen då vi bara kunde tänka på filmen "Elf" där huvudpersonen (Will Ferrel) går in i ett kafé som heter "world's best cup of coffe" haha lägger in klippet nedan:

Så jäkla roligt, och jag var sjukt frestad att gå in i bageriet och skrika repliken från filmen hehe, men någonstans hade jag lite lite lite *demonstrerar med tummen och pekfingret* självrespekt kvar så jag lät bli haha.

Vi gick även på bion 2012-katastrof filmen som alla pratat om. Jag tyckte att den var sjukt bra spännande precis hela tiden. Fast visst gick den lite till överdrift efter ett tag när alla typ blir överraskade för 678623789 gången att det kommer en ny katastrof...aja, något roligt där oxå var att killen i biljett-luckan önskade Emmelie en trevlig kväll (som de brukar göra) då säger Emmelie: detsamma...jag bröt ihop totalt och höll på att garva ihjäl mig. Visst var det snällt av Emmelie att säga detsamma men jag tyckte bara att det var så roligt. Det känndes lite dumt i det sammanhanget bara liksom ha en trevlig kväll här på ditt jobb när du ska sitta och räkna pengar med massa bakterier på så du får svininfluensan... sa jag att jag var väldigt trött då med...kan ha varit därför som jag typ asgarvade ända tills bion började så alla 08:or glodde på mig haha. Men det är ju kul att man underhåller/retar någon?

Jag hann även med mitt "lilla" socker rus på Jensens Böfhus när vi åt mjukglass-buffé vilket innebär att man får äta så  mycket mjukglass med olika tillbehör som man bara orkar för 49kr. Fast det blev inte så mycket mjukglass som det blev stössel...för er som inte känner mig så är jag sjukt förtjust i strössel och kan altså äta det bara som det är... fast det resulterer då i att jag typ blir "hög" på sockret och blir helt skakig, hyper laddad och allmänt fnittrig. Ungefär som Ross i vänner när han har ätit "mapelcandy" (vet inte vad det heter på svenska). se klippet nedan :)

Får de om jag kommer på fler roliga grejer sen:)

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0