SNÖSNÖSNÖ

Shit va snö!! Jag råkade önska att det skulle bli snö här o *poff* så är det snökaos över hela sverige... Kanske man skulle minska på "the force" lite så inte allt slår in som man råkar säga haha. Nä men det är jätte mysigt med snön. Jag har typ suttit klistrad vid fönstret sen det började igår och himmlat med ögonen som den lille 3-åring jag innerst inne är haha. Väldigt svårt att inte bara "råka" ta en extra lång rast på jobbet och gå ut för att ha snöbollskrig mot alla som råkar passera haha. Jag kan riktigt se mig själv kamouflage-klädd ligga i en snödriva skymd bakom det snötäckta körsbärsträdet.. Jag lurpassar med mitt stora förråd av snöbollar när någon intet ont anande chaufför råkar gå förbi och så bara *SMACK* med snöbollen mitt i nyllet haha, varpå jag antagligen får springa för livet hehe. fan va kul det hade varit...

Åter till verkligheten?? Sitter och längtar efter att äntligen få åka snowboard...nu är sälen inte långt borta :) Hoppas att snön ligger kvar tills dess...och framför allt att det är snö på julafton annars känns det bara tragiskt, jag menar HUR ska tomten kunna komma till alla barn om det inte är snö till släden? Dåligt...


Underbart vackert och helt otroligt att det bara kan formas såhär! fast nog försöker man se staden whoville där grinchen bor??.

Igår då, då var jag och handlade (sjukt fullt med people on the Kvantum) åkte till Marie för att hjälpa henne med att tvätta ögonen på vår gemensamma kanin Laktitztrollet. Han har tydligen fått ögoninflammation så vi får se om det hjälpte med att rengöra eller om det blir en tripp till veterinären (som inte vågar peta på honom??). Sen var det il fart hem o laga mat till Molly stackarn som inte ätit på hela dagen. Jag lyckades för en gångs skull pricka in att maten var färdig i exakt samma stund som Molly kom innanför dörren :) Jag var tydligen mamma aktig igår för jag hade till och med gjort två sorters mat, en lasagnette med broccoli och en utan (till Molly som fortfarande inte lärt sig äta det). Så detta satt vi och mumsade på samtidigt som vi tittade på Sunes jul. Lyckades även få i Molly lite sallad och gurka så det vägde upp lite för att hon inte åt broccoli XD

Sen ägnade vi väl kvällen åt att mysa under en filt i våra pyjamaser och stirra ut genom fönstret, som de snö-galningar vi är haha.

Vad tycker ni om snö?? (om man slipper köra bil i det altså...då hatar jag oxå det).

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

kan du önska lite snö till julafton oxå?!

2009-12-16 @ 15:53:11
Postat av: pelle

grymt gött att det är så jävla mycket snö! jag gillart!

2009-12-16 @ 19:21:41
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0