Frisk igen :)

tjoho nu är jag frisk igen :) Eller ja...jag är frisk från vaccinet, jag är fortfarande lika sjuk i huvudet som jag var innan (till allas besvikelse?? haha). Skämt och sido, det var rätt jobbigt att vara sjuk även om man visste att det skulle gå över snabbt, jag låg mest och var irriterad över att jag inte orkade något och för att jag skulle bli sjuk av en liten sketen spruta^^ Men men gjort är gjort, nu hoppas jag bara att den verkligen fungerer mot bacon-sjukan och att man slipper det :) Och att jag inte blir en zombie av sprutan...haha

Jag började min sjukdom med att stänga på tv:n när jag kom hem och upptäckte då till min stora fasa att alla mina tv-kanaler hade försvunnit. Då fick jag en kall kåre som sprang upp och ner för min ryggrad (inte av sjukdommen vad jag vet) när jag drog mig till minnes om att fastighetsägarna hade skickat ut ett brev för typ några månader sedan som sa något om att de skulle byta antennen till tv:n till Fiber-lan (typ tv genom bredband). Jag rev ner alla papper från dem och mycket riktigt så fanns det där ett brev som sa att från och med den 30/11 ska fiber-lan användas och inte antennen...

Jag som i min oteckniska hjärna inbillade mig att det inte skulle spela någon roll för mig som använde boxer för andra kanaler än de som ingick i lägenheten (1, 2, 4) brydde mig inte om det utan bara satte in pappret i pärmen. Men när man lus läser brevet står det även att antenn uttaget INTE kommer att fungera efter den 30/11... vilket innebär att boxer inte får någon signal till boxen vilket leder till att mina kanaler är *POOF* borta... Gissa om jag blev satans förbannad (plust att jag var sjuk). Så där satt jag sjuk och för bannad och stortjöt på golvet med alla sladdar i händerna och trodde att livet var över och förbannade det jäkla fastighetsägarana...

Nu har jag lugnat ner mig lite, jag har fortfarande inga kanaler men fick den fina upplysningen om att jag kan ju alltid beställa fler kanaler genom telia för 99-156kr/mån. Men va fan ska jag göra med mitt redan befintliga boxer då? Har de tänkt på det? Åh förbannad, förbannad, förbannad!!! Aja får väl skicka tillbaka boxern och beställa det dumma nya skiten...känns skit jobbigt att inte ha mina kanaler :(

Får väl sätta min någon dag och gå igenom detta med telia... Jag tycker bara att det var jävligt taskigt av fastighetsägarna att bara "ta bort" antenn funktionen så att mitt boxer paket inte fungerade. Får de verkligen göra så?

Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hejhej! Ska man ta sprutan elr inte???? Va tycker din mamma??? KRAM

2009-12-07 @ 14:02:56

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0