för lite tid..

Nu har det slutat snöa...
känns lite lustigt faktiskt, jag hade ju vant mig vid att det snöade nonstop nu...mmmm nonstop..nä focusera nu sanna. Det var iaf fortfarande kallt idag så än finns det hopp för att vintern stannar till jul. Tyvärr upptäckte jag i detta snökaos att jag inte har några skor som är anpassade för vinter :( Jag har ett par vinter stövlar, fodrade och varma och mysiga...men de är sönder i hälen så det läcker nu mera in vatten i dem vilket är anledningen till att jag inte använder dem (undra om de går att laga med lite lim??^^) Sen har jag faktiskt ett par vinter kängor, men även de är sönder det är ett stort mystiskt hål på sidan av den ena? Har inte en aning om hur det kommit dit, måste vara råttor?

Så detta ger mig valet på ett par finstövlar som inte är vattenresistanta för fem öre, eller ett par gympa dojjor... igår blev det alternativ nr två vilket resulterade i att jag halkade på uppfarten till min lägenhet och gjorde mig illa i nacken :( Passade väldigt bra att skada sig när man ska ut och bowla med jobbet idag, å andra sidan så har jag något att skylla på när jag förlorar haha. Synd att man inte har ett bamse-plåster tillgängligt så att det går över haha.

Firade gudfar Anders födelsedag igår och fick våfflor *MUMS*, synd bara att jag åt typ 3 sekunder innan så jag bara orkade en. Jag gjorde en fulis på kalaset oxå, jag hade med mig mina julkort och delade ut dem när alla släktingar kom så jag slapp att gå runt i byn och dela ut dem XD Fan va lat man är, men jag har försökt att komma iväg hela veckan men på något sett har inte tiden räckt till. Och inte har jag slagit in alla 723853276 julklappar jag har kvar att slå in heller, och inte har jag julstädat...vet inte riktigt hur jag ska hinna allt? Jag skulle ju egentligen julbaka oxå..åh skit tid varför är det bara 24h på ett dygn så här i juletid skulle det dubbla vara bra...

nä nu ska jag sluta att beklaga mig jag ska vara snäll, annars kommer nog inte den stora röda gubben till mig... Ska bli roligt att umgås lite med jobbar-kompisarna UTANFÖR jobbet ikväll iaf :) Får se vem av dem som blir fullast så man kan mobba den personen hehe. Kanske blir det jag?

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0