Den insnöades memoarer?

Jaha dag 3 med snöstorm...

Idag har det gått 3 dygn med konstant snöande. Jag kommer fasen inte ihåg sist det var sånt här väder... Jag är glatt överraskad att jag och alla andra kan få uppleva lite RIKTIGT vinterväder än en gång, jag trodde att den tiden var förbi att de härliga vinter tiderna man upplevde när man var lite hade försvunnit för gott. December och snö har nämnts i samma mening på flera år och nu finns hoppet att man kanske kan få ha lite vinter i december som det ska vara iaf? Annars har man ju bara haft den lyckan typ i februari och ärligt talat kan jag vara utan snö då...

Igår hade jag och Molly snöbollskrig hehe...jag mulade Molly, hon blev INTE glad XD Roligt som fan var det, jag tror att de där barnsliga generna alltid kommer att sitta kvar så man inte kan motstå en snöboll haha. Synd att vi inte hade mer tid eller bättre kläder för då hade vi nog kunnat hålla på lite längre :)

Åkte hem och lagade tacos till mig och Molly (väldigt uppskattat). Calypso hade skadat tassen igår  :( hon hade tydligen fått ett spring-ryck och sprättat upp hennes sporre på frambenet så det var typ blod över allt. Mamma-sjuksköterskan fixade bandage som fick sitta en stund tills Calypso tröttnade på det och skulle gnaga av det så hela kvällen fick man passa på henne så hon lät det vara på... Molly och jag åkte in till killarna i Nybro och hade det mysigt :) Uppskattar att kunna umgås med folk på kvällarna och inte bara sitta och uggla hemma hela tiden XD

Nu ska vi in i (snö-) dimman igen...

Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0