Trött XO

Shit va trött jag är idag. Tyvärr är det mitt eget fel att jag är så trött. När jag åkte till Mamma och hämtade busade jag med Calypso och så blev jag bjuden på mat hos mamma så det blev inga thainudlar, men jag fick Köttfärs-paj med broccoli så jag blev lika glad för det :) Tack Mamma! sen gick jag till  mormor och drack kaffe så jä_la gott, mormor har varit sjuk så jag var tvungen att höra hur det var med henne. Det var bättre nu men hon var fortfarande "hostig" (säkert Molly som smittat henne *förneka det inte Molly du vet att det började med dig* haha). Any way.. sen åkte jag hem med Calypso och Molly till mig så började vi titta på Vänner igen. Men sen fick jag för mig att jag skulle städa (visst det behövdes men kanske inte flera timmar). Så jag höll på att städa så fick stackars Molly underhålla sig själv som vanligt. (Sorry Molly!) Till slut gick Molly hem, och jag fortsatte att städa. Vid 11.00 var jag "färdig" (måste bara damsuga idag oxå, det kunde jag inte göra vid 11.00 då hade jag nog blivit vräkt).

Sen gick jag och la mig men då var jag så uppe i varv efter städningen så jag kunde inte somna, så jag låg och läste min bra bok av Lian Hearn typ till 01.00 sen somnade jag äntligen. Men efter typ en timmes sömn vaknade jag av att jag tyckte att någon tittade på mig. Jag vänder mig sakta i sängen och tittat sömnigt bort mot garderobsdörren... Då får jag syn på en man som står och stirrar på mig! Jag flyger upp ur sängen, trycker mig mot balkongdörren och stirrar uppskrämmd mot garderoben. Han är borta! Jag hasar mig ner på golvet och tittar under sängen... tomt. Jag har inte en aning om jag drömde, om jag såg i syne eller om det spökar. Jag vet bara att jag blev livrädd och att jag såg något...

Det otäcka är att jag såg honom så klart han var 1.90 (jag mätte med ögat mot dörren) han hade mörkblå skjorta, svarta byxor, han var vit med mörkbrunt hår och skägg-stubb. Och Mycket otäcka ögon stora genomträngande gröna ögon! Det är detta som gör att jag funderar på om det var ett spöke. Vi har ett spöke i mina föräldras hus (Astrid heter hon) det är förra ägaren till huset, hon skrämde mig ofta som barn när hon gjorde läten i garderoben och satt sig på min säng så att jag kände tyngden. Nu för tiden har jag vant mig vid henne så hon skräms inte så ofta (eller försöker hon men jag blir inte så rädd längre). Nu för tiden går hon fram och till baka på övervåningen och drar i drag-dörren till sovrummet, öppnar dörrar och mixtrar med fläktarna... inget allvarligt, däremot har jag aldrig "sett" henne utan bara märkt att hon gör saker. Så jag undrar ju med mitt "spöke" eller vad det nu var. Vad tror ni?

Så detta gjorde altså så att jag är skit trött idag, jag får väl se om jag kan/får sova inatt...

Mitt "spöke" såg lite ut som Skådespelaren William Mapother nedan fast otäckare...(och nej jag hade inte nyss sett honom på Tv:n det är typ 5 år sedan jag såg honom i något). Så se upp för spökena!


Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0