Så många tankar, så lite tid..

Igår vag jag på bion "Sommaren med Göran" den var hyfsad. Den var hysteriskt rolig ibland men den var lite för seg för min smak. Helt klart sevärd, men jag känner att det räcker att se den en gång komiken är sådan som är rolig när man hör det första gången när man inte är beredd på vad som ska sägas/hända. Handlade om en person som typ är känslomässigt handikappad, har mycket otur och förstör för sig själv hela tiden. I filmen får man se hur han ställer till det och hur han försöker rätta till allt han gjort, och det är i princip vad hela filmen går ut på.
"Sommaren med Göran" får 3 av 5 pentakel av mig.



Jag såg intervjun med Madde och Jonas igår, roligt att de (som de sa med egna ord) "äntligen" fick förlova sig, och att Madde "äntligen" fick ta på sin ring som hon fått den 12/6-09 (två dagar efter sin födelse dag, och hur vet jag detta jo jag fyller ju år på samma dag). Fatta va jobbigt att inte få ha på sin ring när man precis har fått den! Men det var ju iaf trevligt att de kunde få ha sommaren ifred och fira med bara varandra innan media var uppe på dem över allt. Så på så sett så kan det nog ha varit värt väntan på ringen, att de fick vara lite mer för sig själva innan de gick ut med nyheten. Grattis! Det märktes oxå att Jonas var mer van (antagligen för att han är Advokat) att prata inför folk, än vad Daniel var/är. Även om jag tyckte att Daniel gjorde ett bra jobb vid Viktorias och hans förlovning, så var han ju så nervös stackarn att han knappt kunde prata. Detta förstår jag mycket väl, jag menar prata inför hela svenska folket om att: jaha nu ska jag gifta mig med Kronprinsessan och bli prins... Jobbigt, men absolut värt det om han älskar Viktoria!! 

Jaha och iadg på lunchen spillde jag varmchoklad över hela mig och hela bordet och hela golvet... typiskt mig. Det är väl lustigt va mycket det kan få plats i en liten kopp?! Så nu går jag runt med chokladdryck på byxorna och i ena skon så det klafsar så där mysigt :@ Jag förstår inte att sånt här alltid händer mig, måste vara något fel på händerna eftersom de inte kan hålla i någonting... Hoppas att skon hinner torka till imorgon :'(  Ikväll ska jag nog göra mina thainudlar med biff och grönsaker, sätter in ett kort på det imorgon.. gott gotti gott gott haha.


Just nu är det fint väder, hoppas att det håller i sig ett tag. Det är för tråkigt nu när det bara regnar helatiden, nyss var det sommar och nu är det typ höst...Lite deprimerad blir man :( Hösten tycker jag att man kan hoppa över. Det kunde vara 1 månad vinter (riktig vinter med snö, is och kallt) och sedan 3 mån vår och 8 mån sommar!  Men sån är jag jag trivs bäst på sommaren, jag kan gå med på typ 1 vecka höst men inte mer. Men nu för tiden tycker jag att det är 2 veckor vinter(i november och februari där emellan är det höst), 2 månader vår, MAX 2 månader sommar (om man har tur). och resten av året är det höst...fattar inte vad det blivit med klimatet, jag säger bara tre ord "day after tomorrow" det kommer att bli som i den filmen jag känner det på mig. Och det vore ju inte så lustigt när vi missbrukar vår jord som vi gör idag. Tex. USA som slösar på allt utan att tänka på konsekvenserna. Nu säger jag inte att det bara är USA som är boven här, alla behöver ta sitt ansvar. Men om man jämnför Sverige mot USA så är vi riktigt duktiga... Jag tycker att man iaf borde FÖRSÖKA göra något för att spara på naturen. Det är väl antagligen därför min religion Wicca passade mig så bra eftersom det är just Naturen man "dyrkar". But that's me, alla får tro det de vill :)


Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0