Vi e på gång, vi e laddade vi är tända!

Har haft Tomas Ledin på hjärnan hela eftermiddagen. Det måste ha med fredags lyckan att göra :) Det är sången vi e på gång: "Måndag, tisdag, onsdag. Torsdag och Fredag. Går jag mest och väntar på att veckan ska ta slut. Sekunderna springer, timmarna går långsamt. Jag tittar otåligt på klockan, snart ska vi dra ut... ". Det är väl ungefär så jag känner på fredagarna så det är väl därför :).

Nu är jag iaf ledig hela helgen! Städningen blev inte färdig igår kväll, jag lagade matlådor hela kvällen istället. Så man åker väl på att städa färdigt nu :S Jag vet att jag bor ensam (förutom min hund) så det är ingen som ställer krav på att jag ska städa, men jag känner ändå att jag måste det hela tiden (för tänk om någon kommer på besök, typ kungen haha). Jag får antagligen tvätta i helgen oxå, för nu har jag bara två par strumpor kvar i lådan som är rena... det är väl lustigt att man aldrig har några strumpor.. (antagligen för att jag slänger de när de börjar bli slitna, till skillnad från min syrra "sorry" Emmelie haha).  Annars har jag nog inget inplanerat för helgen och det är faktiskt skönt, man är ju så tråkig av sig att man nöjer sig med att stanna hemma om helgerna :)

Kanske ska ha film-kväll med Molly (kusinen), hon säger nog inte nej :) Och så får vi se hur länge jag kan hålla mig vaken, jag har ju en viss "tendens" till att somna varje gång så Molly får titta färdigt själv... Men det händer faktiskt bara om jag sett fimerna förut och vet exakt vad som ska hända. Är det en ny film som jag inte har sett så är jag lite mer inne i själva fimen för att snappa upp varenda lite detalj och vill hela tiden veta vad som ska hända och DÅ är jag vaken! Typ som första gången jag såg Barnhemmet (The Orphanage) den var faktiskt otäck fast att den vad på spanska, den var även otäck andra gången jag såg den för då behövde jag inte koncentrera mig på texten utan kunde mer finkamma scenerna på detaljer (som jag gillar att göra, man kan till ex. se saker som man inte sett innan typ något skymtar förbi i bakgrunden mycket roligt).

Det är även bra att se samma film flera gånger då den faktiskt kan bli bättre varje gång du ser den: som Quentin Tarantino's filmer som är väldigt inveklade och därför kan verka urdåliga för vissa personer (jag själv i början) men som efter ett par gånger klarnar Tex. Kill Bill första gången jag såg dem fattade jag ingenting och tyckte att de var väl inte så bra. Men efter att ha tittat på dem fler gånger älskar jag de filmerna. Så ge filmerna en chans! Ett par filmer jag dock aldrig lyckats ta mig igenom (inte ens en gång) efter många försök är Iceman med Wesley Snipes och Highlander... jag förstår mig helt enkelt inte på de filmerna..men men alla har vi några filmer vi bara inte kan se.


Blessed be!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle säga från mamma att hon tyckte de va svårt att läsa när texten va rosa. Men hon läser juh iaf din blogg :D och jag vill jätte gärna ha filmkväll. Men jag är hos mamma idag. Men ja kan juh kanske komma :)

2009-08-14 @ 14:57:00
Postat av: Emmelie

Dagens ordspråk är det från Buffy? Isf säger jag, "It could be bunnies"

2009-08-15 @ 08:56:26

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0