Bruckheimer, Cameron osv.

Mina favorit producenter/Regisörer (stavas det så?)
Jerry Bruckheimer, James Cameron, Tim Burton och Baz Luhrmann.
Anledningen är att om jag ser att det kommit en ny film kollar jag om någon av dessa fyra genier har gjort filmen och har de det så måste jag bara kolla på det! De flesta av mina favorit filmer har just någon av dessa fyra gjort. Ex:

James Cameron har gjort Titanic, Serien Dark Angel, Terminator och Aliens (nr 2) (och Aliens är den bästa av alla Alien filmerna + att jag kan typ alla replikerna haha) Cameron är bra för att om det ska vara Sci-fi så gör han ett så bra jobb med att få publiken att tänka att "detta kunde ha varit på riktigt".

Jerry Bruckheimer har gjort Alla Pirates of the Caribbean filmerna, Alla National Tresure filmerna, Armageddon, Pearl Harbor, Bad Company, Confessions of a Shopoholic... (jag skulle kunna hålla på i evigheter med att rabbla upp alla underbara filmer han har varit med och gjort, jag tror faktiskt inte att jag har sett en Bruckheimer jag inte gillar) Jag gillar Bruckheimer inte enbart pga. alla bra filmer utan för att han har en sådan bredd på genre och att han kan ta fakta och göra en otroligt bra film och äventyr av det.

Tim Burton har gjort Corpse Birde, Sweeney Todd, Beetlejuice, Edward Scissorhans, Kalle och chokladfabriken, Sleepy Hollow, Batman Forever och Batman Returns..bla. (Jag vet att många tycker att Tim Burton bara gör mörka diaboliska filmer, men det är det som gör hans filmer så underbara och unika att de inte är som alla andra :) + att han använder Johnny Depp till många filmer *slurp*)

Baz Luhrmann har gjort Moulin Rouge, Australia, Romeo + Juliet (det som är så bra med hans filmer är att de alla är speciella på sitt sätt, svår dialog, special kostymer, stora scener osv.)


Här är de grabbarna grus :) Från vänster till höger:
J.Bruckheimer, J. Cameron, T. Burton och B. Luhrmann


Blessed be!

Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

ahhh det är det som händer för mig med haha. man får nog ha mousse i och kanske lite saltspray när håret är blött så att det ger håret lite mer stadga och sedan vara försiktig på handen :P

2009-08-13 @ 13:51:31
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0