Stranden + fiska kräftor

Det var en rolig fest igår hos morbror Tony, flinade och grinade hela kvällen :) Han bjöd på grillad korv och öl *Mmmm ÖL* Sedan firade han med att äta glass med knott på haha, mycket roligt. I stället för att sjunga ja må han leva sjöng vi "Tony tuggar tuggummi" som Joddla med Siv har gjort som jag nämnde innan det var roligt :)

Idag var jag med familjen på stranden och badade med Calypso i havet (Calypso var inte alls glad att hon äntligen fick bada haha) Det var en liten Boston-terrier som höll på att skälla oavbrutet men annars var det bra. Tänkte på att Calypso nog är rätt duktig än då hon skällde typ tre ggr på hela dagen och det var för att ovan nämnda hund skällde hela tiden. Och så tänkte jag att om Calypso hade skällt lika mycket på stranden som den hunden gjort så hade vi nog inte fått vara kvar. Är det inte lustigt att allt verkar vara ok så länge det är en liten hund som gör det? Jag menar om en liten hund är aggresiv och morrar o skäller och försöker bitas så är det inte så farligt (en del tycker till och med att det är gulligt) men om en stor hund som calypso gör minsta antydan till ljud så är det skit hemskt, även om de bara låter för att de är glada.
(ex Grand danois små morrar lite när de är glada och uppspelta men jag lova att man hör skillnad på om de är glada eller arga iaf när man har en GD men typ alla andra är typ som hjälp hon morrar hon kommer att äta upp mig).
Lite tråkigt men sånt är livet...

Nu ska jag och släkten fiska kräftor, så jag ska ut nu och slänga i burarna (jag slapp att agna burarna den här gången så jag är lycklig). Ikväll blir det godis första gången på hela veckan (till skillnad från hela sommaren då jag åt det konstant) så det blir gott!!!!

Typ världens bästa låt.



Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0