"Söndags nöjen"

Igår (söndag) var jag på B-lags fotboll, jag skulle ha gått på A-lags matchen i fredags men det spöregnade så jag hoppade över det och gick igår istället för att väga upp för fredagen. Förresten missade jag inget i fredags eftersom vi förlorade mot Johansfors med 0-8... Detta berodde på att Johansfors var skit duktiga och att vårat lag knappt hade nog med spelare (typ alla har fått svininfluensan). Plus att vårat lag typ gre upp när motståndarna fått in ett par mål, då typ är det som om alla tänker att "Äh, jag springer inte efter den bollen fi förlorar ju säkert ändå"... Vet inte vad det är med laget förra matchen var de jätte duktiga och kämpade verkligen och denna gången hade de ju som sagt gett upp, vi får väl skylla på svininfluensan...

Any way.. jag var ju på B-lags matchen igår med Calypso (hunden). Dock såg jag inte så mycket av matchen för det var en liten söt 2:åring som skulle gosa med Calypso hela tiden, och det gör inte mig något att jag missade matchen för det var så roligt att titta på dem när de gosade :) Calypso var jätte duktig och låg snällt still medan flickan klappade, pussade, gosade och matade Calypso med gräs :) Jag är verkligen jätte stolt! Detta var första gången Calypso träffade på ett litet barn så jag är jätte nöjd med att hon betedde sig så bra, annars är det ju lätt hänt att man blir knockad av huvudet, snärtad med svansen eller sparkad med tassen... Men som sagt så var hon jätte duktig.

Jag hoppas att mamman till flickan sprider ut detta så att folket i Örsjö börjar inse att Calypso INTE är någon farlig "best" (som vissa uttrycker sig för att hon skäller ibland och är klumpig). Hon är ju faktiskt mindre farlig än många av de små hundarna i samhället, som sagt så är det bara hennes storlek som gör att alla är rädda för henne, de har inte sett när hon ska sitta i mattes knä för att känna sig trygg, i Calypsos huvud känner hon ju sig typ som en liten tax haha.

Ja, annars igår hände det väl inte så mycket jag läste i min bok "Vid hägerns skarpa skri", (jag veet jag är seg när jag läser, men jag somnar ju medan jag läser på kvällarna så jag får läsa om några sidor) Jag blev fästingbiten första gången på iaf 10 år (äckliga kräk). Sen solade jag en liten stund medan solen var framme, och sedan grillade vi lite kotlett som vi smaskade i oss :)

Antagligen var det för kallt att sola för jag har blivit jätte förkyld ont i halsen... (kanske man har fått svininfluensan? I så fall skyller jag på Örsjö IF!!) eller hade jag för lite kläder på mig på fotbollen, men det var ju varmt när solen var uppe men när den gått ner blev det iskallt, så det kan ju ha berott på det. Eller så är jag helt enkelt allergisk mot hösten som jag känner är på väg (jag är ju typ allergisk mot allt annat så varför inte?).

Hur känner ni inför hösten?

Oj vilket långt inlägg det blev, nu får jag sluta  lunchen är snart slut ..
Blessed be!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Jag tror minsann inte att det var för att det var varmt som du klädde av dig på fotbollen, kanske var en viss Herr S där ;)...

2009-08-24 @ 21:24:02
Postat av: Meduzza

Haha, avslöja inte min hemlighet!!

2009-08-25 @ 07:24:35
URL: http://meduzza.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0