Salvador Dali- ett geni

Eftersom jag målar en hel del och har blivit skapligt bra på det (iaf med kol, inte färg kan jag inte påstå), så brukar folk fråga vilken som är min favorit konstnär. Svaret är för mig självklart Salvador Dali!! Det jag älskar med hans konst är att han kan få allt att få så verkligt ut men att sedan motiven är overkliga! Underbart tycker jag, min absoluta favorit tavla av honom är från 1944 "Dream Caused by the Flight of a Bee around a Pomegranate a Second Before Awakening" jobbigt namn jag veet men jag älskar den tavlan.

Jag gjorde ett projekt med den tavlan på bild-timmen i skolan när jag var 14 år då vi skulle ta en känd tavla måla av den och ändra små detaljer i den. Det var då jag stötte på Dali för första gången och jag har varit fast för honom sedan dess :)

Nedan kommer Dali's tavla samt min tolkning av samma tavla som jag gjorde när jag var 14 år.


Här är Salvador Dali's original målning, underbar om ni frågar mig :)


Och här är då min omgjorda variant av Dali's målning. Finn fem "fel", hittar ni dem? Jag har ändrat på fem saker i bilden (att teckningen är svart/vit är inte en av ändringarna).




Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0