Sälen 2010!!!!!!

Tjoho! Jag har just fått reda på att jag ska få åka till sälen nästa år! Det blir Mormor, morfar, Tom (min morbror) Molly (min kusin och Toms dotter) och JAG!! Fan va nice! Jag sa precis på jobbet idag att jag bara var såååå sugen på att åka snowboard nu, och så komemr jag hem och så har de bokat stuga 3/1-10/1-2010. Jag längtar redan, det är ju 2 år sedan jag var i Sälen sist, när jag lärde mig att åka snowboard efter att inte ha åkt ens skidor sedan jag var typ 5 år... Det roliga var att när jag kom upp till sälen den gången och köpte liftkortet sa han jag köpte det av att jag aldrig skulle lära mig att åka snowboard själv om jag inte ens kunde åka skidor, eller utan instruktör. Men det var precis vad jag gjorde (med hjälp av min underbara Molly, och för att jag är så himla envis...)

Första dagen gick typ åt att bara kunna lära mig att komma upp med liften när jag väl lyckades gjorde jag kullerbytta ner för hela backen och så var den dagen färdig. Andra dagen lyckades jag lära mig att svänga till vänster och att stanna (så man kom inte så långt när man bara kunde åka till vänster haha). men sedan tredje dagen satt högersvängen oxå och vips kunde jag åka snowboard! Resten av veckan blev det bara farten som förbättrades plus att jag lärde mig åka i liften själv utan Molly så jag ser verkligen fram emot denna resa när jag kan åka snowboard från början!

 Shit va jag längtar!!!!!

Blessed be!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0