Ny frissade!

Jaha igår solade man lite, fick väl inte jätte mycket färg men det var skönt iaf. Calypso (hunden) låg i skuggan under äppelträdet och njöt av att vara ute tillsammans med mig. Sedan busade vi i trädgården och hon höll på att fälla mig som vanligt genom att rusa mot mig i full galopp med något jag just kastat, och springer in i sidan på mig (inte så lustigt att man alltid har blåmärken). Det är tur att man är stor och stark med bra balans annars hade man nog legat i gräset som ett "road-kill". När kl. blev halv fem började det blåsa så då gick jag och Calypso i skogen (hon klagade inte på att gå en extra runda), i skogen var det riktigt skönt, inte för varmt och inte för kallt bara "lagom". När vi åkt hem kom Molly (kusinen) på besök så vi tittade på Vänner en stund och pratade om hur vi skulle göra med våra hår idag (vi hade beställt tid till oss båda för att klippa oss och färga håret).

Jag klippte håret lite (10cm), färgade håret svart med bruna och blonda slingor. Hade tänkt färga det knall rött med svart botten men vågade inte då jag inte vet om rött hår passar till lila kläder... Och eftersom jag typ är galen i lila så har jag ganska mycket lila kläder... Så jag skjuter upp det röda håret och har det svart ett tag till (iaf tills jag tröttnar), det passar iaf till det mesta :) Som vanligt när Lena fixar håret blir det jätte fint!! Tack Lena! Molly färgade håret svart botten med brunt över + en röd slinga. Bilder kommer nedan.

Jag blev bjuden på mat hos Emmelie (min syrra)idag, hon hade gjort jätte goda hemmagjorda hamburgare med lök och örter i JÄTTE mumsigt!! Tack Emmelie (nu saknar jag bara köttfärstårtan XD). Det var speciellt gott efter att ha suttit i frisörstolen i två timmar och varit hungrig. (funderade på om man skulle ha beställt in en pizza till frisören precis som i Pretty Woman haha). Calypso blev oxå bjuden hon fick gourmét mat av Emmelie med torrfoder, potatissallad, pommes och ägg... inte lustigt att hon tycker om Emmelie :) Får väl se om det är jag som får lida av den maten inatt, om Calypso ska ligga och gasa ihläl mig..."Gas larm Adam Bertil" (från repmånad) haha

 
Här är mumintrollen XD visst är vi söta!



Här är en bild på min sötis Calypso, när hon smygit upp i soffan och gosat in sig i Mollys kudde XD


Blessed be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0