Filmkväll igen..

Igår blev det filmkväll igen... surprice eller hur?! Denna gången kollade vi faktiskt på film, det blev Hellens små underverk, Enough och Erin Brockovich. Mycket bra filmer. Och vet ni... jag var vaken på alla filmerna faktiskt :)
Recension kommer nedan. Jag åkte på att tvätta idag oxå, mindre roligt men det är skönt att ha det gjort. Får se om jag orkar dammsuga idag oxå, jag har ju bara skjutit upp det hela vecka XD. Annars är det vär som vanligt promenerar med hunden umgås med familjen... same old same old..


Bra och sorglig, historia om hur allt kan ändra sig på en sekund..
får 4 av 5 pentakel. Med Kate Hudson i huvudrollen.

Bra film om en kvinna som blir misshandlad av sin man och försöker fly från honom.
Får 5 av 5 pentakel. Bra insats av Jennifer Lopez, som spelar huvud personen. Även Bill Campbell spelar oehört bra som den psykotiske mannen som misshandlar henne. Blev faktiskt lite rädd för honom, än idag vet jag inte om jag ska gilla honom eller inte eftersom han spelade denna rollen så bra haha.


Bra verklighetsbaserad film om en vanlig tjej som hjälper till att reda ut en skandalhändelse som är djupare än man tror. får 5 av 5 pentakel. Julia Roberts gör en strålande insats som huvudpersonen. (den riktiga Erin B. syns även i filmen som servitris, roligt att veta).

Blessed Be!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0