Otrolig skogshändelse...

Var ute i skogen med Calypso som vanligt imorse, men det hände något aldeles extra idag...
Calypso "försvann" (som hon brukar göra ibland när hon får upp något spår) Jag, älsklingen och mamma ställer oss och visslar och ropar efter henne, plötsligt ser vi henne springa som satan långt in i skogen. Men på något sett så registreras det i hjärnan att det där svarta snabba som susar för bi i skogen ser lite lustigt ut, sen kopplar äntligen hjärnan... DET ÄR INTE CALYPSO, DET ÄR EN.....ÄLG!!!!!!! mycket riktigt Calypso dyker plötsligt upp bakom oss och är på väg mot älgen! Jag hugger tag i Calypsos halsband i farten och lyckas få henne att stanna.



Men det är då det händer. Älgen vänder och börjar springa rakt mot oss! Mamma ropar att vi måste ställa oss bakom ett träd för att skydda oss, så hon och Björn ställer sig bakom närmsta gran. Jag som fortfarande inte kan fatta att älgen faktiskt är där på riktigt (jag har aldrig sett en älg i "vår" skog någonsin) står kvar med Calypso i vänstra handen och bara glor på älgen som springer för fullt rakt mot mig och hunden. Ca. 2 m ifrån oss vänder dock älgen och springer vidare över vägen och in i skogen på andra sidan. Jag står kvar och kan fortfarande inte fatta vad som hänt medan mamma och Björn kommer fram och undrar vad det är för fel på mig eftersom jag inte gömde mig som alla normala människor borde göra... Jag svara: "Jag vet inte... jag kunde bara tänka på att jag måste hålla i Calypso så hon inte jagar efter älgen..." korkat jag vet men på något sätt så var det bara Calypso och älgens säkerhet jag kunde tänka på...



Sen var det bara att gå hem (synd att man inte fattade vad som hände så man kunnat filma...det hade varit häftigt!), jag kan fortfarande se allt i huvudet och jag har svårt att förstå hur det kunde ta så lång tid att fatta att det stora svarta inte var Calypso utan en älg.... Visst brukar alla kalla Calypso för "älg-kalven" men det här är ju löjligt...

Blessed be

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0